جنایت خونین دیگر از صهیونیست‌ها | حمله اسرائیل به یک مدرسه در غزه با بمب‌های فسفری

رژیم صهیونیستی ، امروز (پنجشنبه، ۲ نوامبر)، در بیست‌وهفتمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، یک مدرسه دیگر وابسته به آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد) در اردوگاه « الشاطئ» را بمباران کرد. 

این مدرسه در این اردوگاه را که شمار زیادی از آوارگان فلسطینی به آن پناه آورده بودند، را بمباران کرد و الجزیره نیز نوشت که ارتش رژیم اشغالگر در حمله به این مدرسه، از بمب‌فسفری استفاده کرده است. 

تصاویر منتشر شده از لحظه بمباران این مدرسه در اردوگاه الشاطئ در غزه، استفاده رژیم صهیونیستی از این بمب‌های فسفری را نشان می‌دهد. 

این حمله به مدرسه متعلق به آنروا در حالی صورت می‌گیرد که امروز، «فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) برای نخستین بار از زمان جنگ غزه، از این منطقه فلسطینی تحت محاصره، بازدید به عمل آورد و گفت: «این اولین بار است که از زمان آغاز این جنگ وحشتناک در حدود چهار هفته پیش، به من اجازه ورود داده شده است... ابعاد این تراژدی بی‌سابقه است».

وی پس از بازدید از یکی از مدارس آنروا در رفح واقع در جنوب غزه با اشاره به کشته شدن ۷۰ کارمند آنروا از آغاز جنگ کنونی غزه گفت: «میزان پریشانی و شرایط غیربهداشتی زندگی فراتر از درک بود. همه فقط آب و غذا می‌خواستند».

غزه

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته در پاسخ بیش از هفت دهه جنایت این رژیم علیه مردم فلسطین، هتک حرمت مسجدالاقصی و محاصره نوار غزه، بارها بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مساجد و مدارس فلسطینی را هدف بمباران قرار داده است. پیشتر مقامات رسمی فلسطینی در غزه اعلام کرده بودند که حملات رژیم صهیونیستی به ۲۱۲ مدرسه خسارت وارد شده و فعالیت ۴۵ مدرسه متوقف شده و ۲۵۱۰ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی به شهادت رسیده‌اند.