بلینکن خطاب به اسرائیل چه گفت؟

یک مقام آمریکایی و ۳ مقام اسرائیلی گفته‌اند آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به تل‌آویو به همتایان اسرائیلی خود گفته که موافقت با وقفه‌های انسان‌دوستانه در جنگ به واشنگتن برای کاستن از فشارهای فزاینده‌ای که بابت حمایت از اسرائیل با آن روبرو است کمک خواهد کرد. 

وبگاه آکسیوس که یک رسانه نزدیک به منابع امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی است گزارش داده بلینکن علاوه بر این به مقام‌های اسرائیلی گفته موافقت با وقفه‌های انسان‌دوستانه به اسرائیل کمک خواهد کرد برای پیشبرد عملیات زمینی در غزه زمان بخرد. 

دولت بایدن به صورت علنی گفته که از هدف اسرائیل برای نابود کردن توانمندی‌های نظامی حماس حمایت می‌کند اما از طرف برخی از نماینده‌های دموکرات در کنگره و همچنین از طرف متحدان و شریکانش در کشورهای عربی برای درخواست آتش‌بس تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفته است. 

بلینکن خطاب به اسرائیل چه گفت؟

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند بلینکن به همتایان اسرائیلی خود گفته است دولت بایدن به دلیل حمایت کامل از اسرائیل هم در صحنه داخلی و هم در صحنه بین‌المللی زیر آتش انتقادات قرار گرفته است. 

بلینکن همچنین به بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه جنگی اسرائیل گفت که او می‌داند که عملیات اسرائیل علیه حماس بیشتر از چند روز زمان خواهد برد. 

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند بلینکن گفته به دلیل فشارهایی که آمریکا با آن مواجه است برقراری وقفه در جنگ به اسرائیل کمک خواهد کرد برای پیشبرد عملیات زمانی خود زمان بیشتری بخرد. 

منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند پیام بلینکن به مقام‌های اسرائیل این بود: «ما نمی‌خواهیم جلوی شما را بگیریم اما به ما کمک کنید تا به شما کمک کنیم زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.»

مقام‌های اسرائیلی از جمله یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش به بلینکن گفته‌اند که وقفه در جنگ مگر در صورت آزادی همه گروگان‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

بلینکن در رایزنی‌های خود با مقام‌های اسرائیلی به آنها گفت افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در غزه و منتشرشدن تصاویری مانند تصاویر مربوط به حملات هوایی به اردوگاه جبالیا کمکی به دولت بایدن برای دفع فشارهایی که با آن مواجه است نخواهد کرد. 

گالانت از حمله به اردوگاه جبالیا دفاع کرد و مدعی شد که عوامل حماس خودشان را در محاصره ده‌ها غیرنظامی پنهان کرده بودند. 

او همچین ادعا کرد که یکی از فرماندهان حماس و ۲۰ عضو دیگر این گروه که در عملیات ۷ اکتبر دست داشته‌اند در آن عملیات کشته شده‌اند. این در حالی است که حماس شهادت یکی از فرماندهانش در این حمله را تکذیب کرده است.