شکست آزمایش موشک قاره پیمای نیروی هوایی آمریکا

 نیروی هوایی آمریکا روز شنبه اعلام کرد آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح این کشور در جریان پرتاب آزمایشی از «کالیفرنیا» با مشکل مواجه شد.

به گزارش وبگاه «ایر فورس تایمز» نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که به دنبال بروز نقص فنی این موشک غیر مسلح را به طور عمدی بر فراز اقیانوس آرام منهدم کرده است. این‌ آزماش نافرجام روز چهارشنبه گذشته از پایگاه «واندنبرگ» صورت گرفت. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که یک گروه تحقیقاتی برای تعیین علت این حادثه تشکیل شده است.

موشک‌های «مینت‌من-۳»» به طور معمول با پرتاب ازپایگاه واندنبرگ در شمال غربی لس آنجلس آزمایش می‌شوند. موشک‌های مینت‌من یکی از ستون‌های اصلی قدرت اتمی ایالات متحده است که ده‌ها سال قدمت دارد. نیروی هوایی آمریکا قصد دارد از سال ۲۰۲۹، این موشک را با یک موشک جدید به نام «ال جی ام -۳۵» جایگزین کند.

در گزارش جدید دانشگاه هوایی نیروی هوایی آمریکا، از چین به عنوان بزرگترین قدرت موشکی کنونی جهان نام برده شده است.

در گزارش «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون تیپ‌های نیروی موشکی چین قابل توجه است.

شکست آزمایش موشک قاره پیمای نیروی هوایی آمریکا

در این گزارش آمده است که این موشک‌ها شامل موشک‌های قاره پیما از جمله «دانگ‌فنگ-۳۱» و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-۲۱» می‌شود.

قدرت موشکی متعارف چین بیش از ۲۲۰۰ موشک بالستیک و کروز تخمین زده می‌شود که بزرگترین نیروی موشکی جهان محسوب می‌شود. چین بیش از ۱۰۰۰ موشک در برد تایوان که هدف اصلی راهبردی نظامی این کشور است، مستقر کرده است.