کشته شدن 60 اسیر اسرائیلی در حملات تل‌آویو به غزه

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس - تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه ۲۳ جسد از اجساد اسرای اسرائیلی، همچنان زیر آوار است، گفت: به نظر می‌رسد که به خاطر ادامه بمباران، ما قادر نیستیم به این اجساد دست پیدا کنیم.

سخنگوی گردان‌های القسام هفته گذشته خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه جبالیا، ۷ اسیر در بند مقاومت، از جمله سه غیرنظامی دارای گذرنامه خارجی کشته شدند.

، ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.  ابوعبیده با اشاره به اینکه ۲۳ جسد از اجساد اسرای اسرائیلی،

انفجار در اردوگاه آوارگان جبالیا، یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های آوارگان غزه به عنوان یکی از بدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان طی هفته‌های اخیر عنوان شد؛ اشغالگران شب گذشته، بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن حدود ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی، طی هفته‌های گذشته نیز چندین مرتبه این اردوگاه را بمباران کرده و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته‌اند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه «سی‌ان‌ان»، مرگ غیرنظامیانی را که در این حمله مورد اصابت حملات این رژیم قرار گرفته بودند، «موجه» دانسته و گفته بود: این تراژدی جنگ است. با این حال ما از قبل به آنها گفته بودیم که به سمت جنوب غزه حرکت کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشبنه هفته گذشته اعلام کرد که جنبش حماس، ۲۳۹ نفر اسیر در نوار غزه در اختیار دارد. «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که خانواده‌های این اسرا، در جریان قرار گرفته‌اند که خویشاوندانشان در دست حماس بازداشت هستند.

وی تصریح کرد، یکسری امدادگران خارجی نیز در بین بازداشتی‌های حماس هستند و مقام‌های رژیم صهیونیستی ۴۰ فردی که قبلاً بعنوان ناپدیدشدگان معرفی شده بودند را نیز شناسایی کردند.

شماری از اسرای صهیونیستی در بند گردانهای القسام ، هشتم آبان ماه جاری پیام تصویری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و کابینه وی ارسال کردند.

یکی از این اسرا گفت: همین الان ما را بازگردانید. نتانیاهو از نظر سیاسی و نظامی شکست خورده است و ما از او می‌خواهیم که فورا همه اسرا را بازگرداند. دو روز پیش، مذاکراتی درباره آتش‌بس و آزادی همه اسرا صورت گرفت، ولی نتانیاهو عقب‌نشینی کرد.

وی با بیان اینکه «ما به خاطر شکست شما (نتانیاهو و مسئولان صهیونیست) از هفتم اکتبر اسیر هستیم»، تأکید کرد: هر چه سریعتر جنگ را متوقف کن. قرار بود همه ما را آزاد کنی. ما تو را مسئول این شکست می‌دانیم. ما گروگان هستیم و در شرایط سخت قرار داریم. در روز هفت اکتبر نیز، ارتش در کار نبود. تو می‌خواهی ما را بکشی.