اسرائیل با پشت‌گرمی آمریکا و غرب زیربار آتش بس نمی‌رود

 برخی منابع به روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کردند: روند تحولات میدانی و تحرکات دیپلماتیک جاری در همه سطوح، گواهی دهنده توافق آتش بس در غزه و نیز جبهه جنوب لبنان حداقل قبل از نشست فوق العاده سران عرب در یازدهم ماه جاری میلادی (۲۰ آبان) نیست.

این منابع بیان کردند: اسرائیل همچنان با پشتوانه آمریکا و کشورهای غربی هم پیمان آن زیربار آتش بس نمی‌رود. این کشورها به اسرائیل برای تحقق اهدافش در جنگ یعنی نابودی حماس مهلت می‌دهند.

منابع یادشده تصریح کردند: این در حالی است که جنگنده‌های اسرائیلی روزانه مرتکب جنایات علیه غیرنظامیان در غزه می‌شوند و در جبهه زمینی رژیم اسرائیل پیشروی ملموسی نداشته است.

این منابع در ادامه به تحرکات برای آماده سازی نشست عربی که به دعوت عربستان در یازدهم ماه جاری در ریاض برگزار می‌شود، هم اشاره کردند.

منابع مزبور افزودند: هیئت لبنانی به ریاست «نجیب میقاتی» در نشست سران عربی حضور خواهد داشت. «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان هم پیش از میقاتی رهسپار ریاض خواهد شد تا در نشست وزیران خارجه عربی در آستانه برگزاری نشست سران مشارکت کند.

اسرائیل با پشت‌گرمی آمریکا و غرب زیربار آتش بس نمی‌رود

به گزارش ایرنا، در سی و یکمین روز جنگ غزه همچنان نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.