آموزش برای نبرد طوفان الأقصی از 10 سال قبل آغاز شده بود

 برخی منابع آگاه در مقاومت فلسطین فاش کردند که آموزش و برنامه‌ریزی برای نبرد طوفان الأقصی از ۱۰ سال قبل در سطح نهادهای نظامی جنبش حماس آغاز شده بود. 

در جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده ودر مقابل نیز  رژیم صهیونیستی حمله همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد که تاکنون به شهادت ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی از جمله ۴۱۰۴ کودک منجر شده‌است. همچنین ۲۵ هزار نفر در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که اغلب آنها کودکند و وزارت بهداشت فلسطین ۲۳۵۰ مورد مفقودی را ثبت کرده است که نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از آنها کودکند.

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که رهبران سیاسی حماس از سال‌ها قبل، از آمادگی برای رویارویی و اجرایی سناریوی مقاومت برای حمله به منطقه اطراف غزه اطلاع داشتند اما از زمان اجرای این سناریو، تاکتیک و حجم آن بی‌اطلاع بوده و تنها شورای نظامی کتائب القسام از آن مطلع بود. 

آموزش برای نبرد طوفان الأقصی از 10 سال قبل آغاز شده بود

به گفته منابع مذکور، عملیات آزادسازی مناطق اطراف غزه و حمله یگان‌های غزه به نقطه مرزی طی ۱۰ سال گذشته برنامه‌ریزی شده و آموزش‌های زیادی در خصوص آن انجام شده بود.