19 هزار عملیات نیروهای ترکیه علیه «پ‌ک‌ک» در یک سال

وزیر کشور ترکیه روز چهارشنبه گفت که نیروهای امنیتی ترکیه در بیش از ۱۹ هزار عملیات در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۷۲۱ نفر از  تروریست‌های « پ‌ک‌ک » را کشته، مجروح یا دستگیر کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه به کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان این کشور گفت: «از یکم ژانویه تا یکم نوامبر۸۴ تروریست پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.»

گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شده‌اند.

19 هزار عملیات نیروهای ترکیه علیه «پ‌ک‌ک» در یک سال

 گروه پ‌ک‌ک چندی قبل مسئولیت حمله تروریستی در شهر «آنکارا»، پایتخت ترکیه را برعهده گرفت.رسانه‌های محلی ترکیه محل  وقوع حمله تروریستی را نزدیک وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا عنوان کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به حمله تروریستی آنکارا گفت: «امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد.»

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «ما تمام تدابیر لازم برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی را اتخاذ  می‌کنیم و به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می‌دهیم. کشورهای بزرگ، سازمان‌های تروریستی را بر ما مسلط کردند ما تروریست‌ها را در حیاط خلوت خودشان از بین خواهیم برد.»