به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از "اوپدنیوز" نوشت: پهپه اسکوبار، مقاله خود را چنین آغاز کرده است: "بگذارید با چکش سنگین شروع کنیم. ایران ترک برنخواهد داشت. ایران ترک برنخواهد داشت. ایران ترک برنخواهد داشت."

این جملات تاکیدی از کسی صادر می‌شود که برای اولین بار ماجرای معامله کثیف بین ایالات متحده و عربستان سعودی را برای ورود نیروهای سعودی به بحرین در مقابل کسب رضایت اتحادیه عرب، برای حمله به لیبی فاش کرده بود.

این تحلیلگر مشهور همچنین بر این باور است که هیچ چکش محکمی هم نمی‌تواند هاله پنداری را که گروهی از سردمداران آمریکا که خود را " جامعه بین‌المللی " می‌خوانند، در خصوص ایران به دور خود کشیده‌اند، از بین ببرد.

وی با طرح این سوال که آیا تحریم‌های بیشتر می‌توانند ایران را به تغییر در مواضع خود وادارند یا خیر، در جوابی کوتاه نوشته است: " خیر ".

اسکوبار با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی مجموعه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ناتو، به علاوه اسرائیل نیست افزود: نه تنها اعضای کشورهای موسوم به " اقتصادهای نوظهور "، بلکه بیش از ۱۱۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد از نوع رفتار ۱ + ۵ با ایران وحشت‌زده‌اند.

نویسنده مقاله در بخش دیگری از نوشتار خود، ضمن اشاره به طرح گام به گام روسیه از یک‌سو و چارچوبی که ایران برای همکاری‌های بلند مدت ارائه کرده است، می‌گوید که این روند که سرانجام منجر به از بین رفتن دیوار بی‌اعتمادی خواهد شد، باید از جایی شروع شود و آنجا عبارت است از " به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران و کاهش در تحریم‌ها بر ضد این کشور. "

از نظر اسکوبار، این به معنای به رسمیت شناختن حقوق و حاکمیت ایران است و گزینهای است که به جای سیاهنمایی ایران از سوی نویسندگان منتسب به ناتو، شورای همکاری خلیج فارس و اسرائیل، میتواند دنبال شود.