به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، یکی از اخبار مهم ۲۴ ساعت گذشته در رسانههای جهان ـ که بازتاب آن هنوز هم ادامه دارد ـ هشدار معاون وزیر خارجه کشورمان نسبت به مداخله خارجی در سوریه است.

«خبرگزاری فرانسه» با انتشار این خبر، به نقل از حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه نوشت: اجبار بشار اسد به کناره‌گیری و تبعید، بیشتر شبیه به شوخی است. عبداللهیان همچنین حمله به سوریه را احمقانه و فاجعه بار دانست.

این خبرگزاری در ادامه مطلب خود، به تحولات جدید در بحران سوریه و موضع حمایت گرایانه ایران از دولت این کشور به عنوان یک متحد مهم منطقه‌ای اشاره کرد.

روزنامه‌های «دیلی استار» لبنان، «حریت» ترکیه و «پنینسولا» قطر از دیگر مطبوعاتی هستند که این خبر را بازتاب داده‌اند.

خبر دعوت ایران از «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای سفر به تهران و شرکت در اجلاس گروه عدم تعهد، از دیگر اخبار مهم مرتبط با ایران در مطبوعات جهان است.
روزنامه «نیشن» پاکستان با انتشار این خبر، از پذیرش دعوت ایران از سوی عباس خبر داده و همچنین اشاره کرده که این نخستین سفر وی به تهران خواهد بود.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز این خبر را بازتاب داده، اما تلاش کرده چنین نشان دهد که سفر عباس، به هیچ وجه نشانه‌ای از گرم شدن روابط میان ایران و تشکیلات خودگردان نیست.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، در مطلبی به قلم دو تن از تحلیلگران خود، این ادعا را مطرح کرده که ایران هیچ حقی برای غنی‌سازی اورانیوم ندارد! در این مطلب اشاره شده که در ادامه روند مذاکرات ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای، خواسته محوری ایران، به رسمیت شناخته شدن حقش در غنی‌سازی اورانیوم بوده است.

با این حال، این روزنامه مدعی است آمریکا و متحدانش باید مفاد معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به نحو روشن‌تری بیان کنند که در آن صورت، ایران حقی برای غنی سازی نخواهد داشت.

خبر انتشار کتابی توسط دو خبرنگار اسرائیلی که در آن، جزییاتی درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران مطرح شده، از دیگر مطالبی است که از روز گذشته در میان رسانه‌های گوناگون بازتاب پیدا می‌کند. در این کتاب ضمن بیان جزییاتی از عملیات‌های برون مرزی جاسوسان اسرائیلی، اشاره شده که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، توسط یک واحد ویژه سری در سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) به نام «کیدون» انجام شده است؛ نشریه «دیلی بیست» و سایت شبکه خبری «فاکس نیوز»، از جمله مطبوعاتی هستند که این خبر را منتشر کرده‌اند.

در پایان، روزنامه جروزالم پست در خبری با اشاره به برنامه دیدار محمد مرسی، رئیس جمهور جدید مصر از عربستان سعودی، این امر را نشانهای از رویکرد بیشتر وی نسبت به عربستان دانسته و در مقابل، ایران را در گسترش روابط با مصر ناکام خوانده است.