پشت پرده تشدید عملیات نظامی حزب‌الله ضد رژیم صهیونیستی

 روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به بررسی تحولات ۲۴ ساعت گذشته مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی پس از سخنرانی اخیر « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان پرداخته و نوشت که این مدت نقطه عطفی در روند تقابل بین مقاومت و ارتش اسرائیل بوده که حزب‌الله عملیات خود را با حمله به پایگاه دوفیف و زرعیت دنبال کرد و بنا بر اذعان ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ نفر در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

این روزنامه لبنانی با اشاره به افزایش کمی و کیفی عملیات مقاومت اسلامی در طول مرزها، تاکید کرد که این عملیات نگرانی‌های محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را افزایش داده و آنها خیلی زود متوجه شدند طرح حزب‌الله برای حمایت از غزه و مقاومت فلسطین طرحی عملیاتی و رو به گسترش است که افق آن معلوم نیست و قطعاً این موضوع به یکی از مهم‌ترین عوامل فشار بر تصمیم سازان رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

درست به همین علت است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود شرایط جنگی در نوار غزه بیش از یک سوم نیروهای خود و نیمی از سامانه‌های رهگیر و بیشتر توان نیروی هوایی خود را در مرزهای لبنان مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله نشان داد که تصمیمات مقاومت به صورت روزانه و بنا بر تحولات میدانی اتخاذ می‌شود تا مقاومت لبنان بتواند اهرم فشاری همراه با اهرم های دیگر ضد رژیم صهیونستی به کار گیرد و در کنار پایداری ملت و مقاومت در غزه، به دنبال فرسایش دشمن صهیونیستی در مرزها و جبهه داخلی خود باشد.

به نوشته الاخبار، واکنش نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای شدید بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم از واژه جنگ در جبهه شمالی استفاده کرد.

عملیات حزب الله در مرزهای سرزمین‌های اشغالی افزایش شکاف در جبهه صهیونیستی را نیز به دنبال داشته است. یسرائیل زیف رئیس سابق شعبه عملیات ارتش اسرائیل ضمن انتقاد از عملکرد تل آویو در جبهه لبنان گفت: تل‌آویو نمی‌خواهد تاثیرات جنگ در جبهه شمالی را نشان دهد تا رهبران آن بتوانند با فراغ بال به جبهه غزه بردازند.

مسئولان امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در شرایطی از گسترش تنش در مرزهای شمالی ابراز نگرانی می‌کنند که بنا بر اعلام «زوهر بلتی» رئیس سابق شعبه سیاسی و امنیتی وزارت امنیت و مسئول سابق موساد، «لوید آستن» وزیر جنگ آمریکا به «یواف گالانت» همتای صهیونیست خود هشدار داده که به دنبال جنگ با حزب‌الله و یمن نباشد.

سرکردگان رژیم صهیونیستی در تعامل با این بن‌بست چاره‌ای ندارند، جز اینکه به تهدیدات خود ضد لبنان ادامه دهند، گالانت در همین رابطه مدعی شده که کارهایی که اسرائیل در غزه انجام داده، را می‌تواند در لبنان نیز تکرار کند. وی البته به عمد به قدرت مقاومت در دفاع از لبنان و هدف قرار دادن زیرساخت‌های صهیونیستی در واکنش به حملات احتمالی به عمق لبنان اشاره نکرد.

پشت پرده تشدید عملیات نظامی حزب‌الله ضد رژیم صهیونیستی

روزنامه لبنانی الاخبار در پایان گزارش خود ابراز داشت: به نظر می‌رسد استراتژی حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت در افزایش فشار بر آمریکا و رژیم صهیونیستی نتیجه‌بخش بوده و در ادامه نیز روند تحولات میدانی و سیاسی ادامه این استراتژی را رقم خواهد زد.