منظور سید حسن نصرالله از اینکه حرف اول را میدان می‌زند، چه بود؟

 روزنامه لبنانی «الاخبار» در مطلبی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه میدان جنگ اوضاع را تعیین می کند، آورده است: دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که «سیاست ما این است که میدان، حرف آخر را بزند. ما اجازه خواهیم داد، اقدامات میدانی صورت گیرد و سپس توضیح می‌دهیم که چه اتفاقی رخ داده است. لذا باید چشم‌ها به میدان باشد». این اولین باری است که مقاومت سرنوشت را به میدان ارجاع داده و دشمن را نگران نگه داشته است.

این رسانه می نویسد: این به چه مفهوم است؟ آیا امر به رزمندگان در مرزها واگذار شده تا هرآنچه مناسبت است را انجام دهند یا رهبران سیاسی اختیارات تام به آنها داده‌اند؟ آنچه تعیین کننده است، اقدامات نظامی است نه سیاسی، یا اینکه حزب الله به جهان می‌گوید که باب گفت وگو درباره تحولات مرزها را بسته و اوضاع را به تحولات میدان جنگ محول کرده است؟

این رسانه ادامه می دهد که سید حسن نصرالله آنچه در سخنرانی نخست خود گفته بود که توسعه دامنه جنگ منوط به تحولات غزه است و هرآنکه خواهان گسترش جنگ نیست، باید در راستای توقف جنگ غزه تلاش کند.

الاخبار با اشاره به حملات روز گذشته مقاومت اسلامی لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی می افزاید: آنچه روز گذشته در مرز لبنان با فلسطین اشغالی رخ داد، در واقع ترجمان توسعه عملیات پشتیبانی مقاومت لبنان از مقاومت فلسطین است. اشراف اطلاعاتی مقاومت لبنان درباره تحرکات نظامیان رژیم صهیونسیتی در مرزهای جنوبی، اساس عملیات نظامی و نحوه اجرا و ماهیت سلاح مورد نیاز برای آن است و از این رو عملیات نظامی طبق برنامه ای که مرتبط به تحرکات دشمن است، خواه در جبهه مرزی با لبنان و خواه در توسعه جنایاتش در غزه، پیش می‌رود.

این رسانه اضافه می کند: رهبری مقاومت لبنان پیش از این هم تاکید کرد که واکنش به حملات به غیرنظامیان نیازی به اجازه ندارد و فرماندهان میدانی فورا باید واکنش نشان دهند. مقاومت خواهان این است که در وهله اول دشمن، در وهله دوم حامیان و در وهله سوم کسانی که به دشمن دلبسته اند، بدانند که تصمیم رویارویی اتخاذ شده و تحولات میدان جنگ طبق مقتضیات نبرد است.

منظور سید حسن نصرالله از اینکه حرف اول را میدان می‌زند، چه بود؟

الاخبار آورده است: حزب الله درها را به روی پیام‌های هشداردهنده یا تهدید اسرائیل و آمریکا یا طرف‌های دیگر بسته است، این موضوعی است که طرف‌های غربی در بیروت متوجه آن شده اند و این به دنبال ناامیدی در یافتن جواب روشن درباره قصد و نیت حزب الله بود. از سویی حزب الله لبنان این برداشت ترویج شده نزد غربی ها مبنی بر اینکه حزب الله در راستای حمایت از مقاومت فلسطین کاری نمی‌کند را از بین برد و گواه آن هم، ادامه عملیات مقاومت و تقویت آن از حیث سطح و نوع آن است. همین موضوع سبب شد که آمریکایی‌ها بگویند که خواهان توسعه جنگ نیستند و تهدیدی علیه حزب الله نکنند.