بی‌اعتمادی کارمندان وزارت خارجه آمریکا به بایدن در مورد جنگ علیه غزه

کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا ، طی یک یادداشت داخلی، جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور را به "انتشار اطلاعات گمراه کننده" در مورد جنگ بین رژیم اسرائیل و مقاومت اسلامی فلسطین " حماس " وجنایات جنگی این رژیم در غزه متهم کردند.

وب سایت آمریکایی آکسیوس گزارش داد که این یادداشت تند پنج صفحه ای که توسط ۱۰۰ کارمند وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی USAID امضا شده است، نگاهی کم سابقه به اختلافات اولیه در دولت بایدن در مورد جنگ ارائه می دهد و از مقامات ارشد آمریکایی می خواهد تا در سیاست خود در قبال اسرائیل و درخواست آتش بس در غزه بازنگری کنند.

آکسیوس توضیح داد: زبان مندرج در این یادداشت بازتاب زبان فعالان مترقی در ایالات متحده است که خشم و اعتراض آنها نسبت به نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن افزایش یافته و چالش جدیدی را برای کمپین انتخاباتی رئیس جمهور در سال 2024 ایجاد کرده است. این یادداشت، بایدن را به "نشر اطلاعات گمراه کننده در سخنرانی 10 اکتبر خود در حمایت از اسرائیل" متهم کرده است.

در این یادداشت همچنین با اشاره به وجود هزاران اسیر بی گناه فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی آمده است: ما قویاً توصیه می‌کنیم که (دولت آمریکا) خواستار آزادی اسرای هر دو طرف شود.

این یادداشت همچنین تأکید کرده است: اقدامات اسرائیل علیه غزه که شامل قطع برق، محدود کردن کمک‌ها و آواره‌ کردن صدها هزار فلسطینی می شود، همگی طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی ویا جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند.

بی‌اعتمادی کارمندان وزارت خارجه آمریکا به بایدن در مورد جنگ علیه غزه

این یادداشت با اشاره به اینکه اعضای کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا زندگی فلسطینینان را نادیده گرفته اند، می افزاید: ما در ارزیابی مجدد موضع خود در قبال اسرائیل شکست خورده‌ایم. ما بدون رعایت خطوط قرمز، کمک‌های نظامی مستمر خود به اسرائیل را دو برابر کرده‌ایم.

در این یادداشت همچنین از بایدن به دلیل زیر سوال بردن آمار کشته شدگان غزه انتقاد شده است.