سلاحی که می تواند جنگ غزه را خاتمه دهد| هشدار مهم به کشورهای عربی درباره مقابله با اسرائیل

هادی العامری، رهبر ائتلاف «الفتح» عراق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در این باره اظهار کرد: افسران آمریکایی نبرد در نوار غزه را مدیریت می‌کنند؛ چراکه ضربه کاری مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی باعث شد بسیاری از افسران آن عقل خود را از دست بدهند.

طبق نوشته روزنامه القدس العربی، وی گفت: مقاومت فلسطین محاصره‌شده، توانایی‌های خود را در زیر زمین ساخته است و الگویی برای مردم است. هر که می‌گوید (مقاومت) غیرنظامیان را هدف قرار داده است، دروغ می‌گوید.

العامری خاطرنشان کرد: تمام قطعنامه‌های شورای امنیت، آمریکایی است و این واشنگتن است که از توقف جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.

وی موضع دولت‌های غربی در قبال حوادث غزه را ناامیدکننده دانست و تاکید کرد: اگر حمایت این دولت‌ها از رژیم اشغالگر نبود، این رژیم سقوط می‌کرد.

سلاحی که می تواند جنگ غزه را خاتمه دهد

العامری در ادامه تاکید کرد: آنچه در غزه می‌گذرد دردناک است و دروغ‌ها و ادعاهای غرب درباره آزادی، کرامت و حقوق بشر را برملا می‌کند و هرگز کسی باور نمی‌کرد که بیمارستان‌ها را محاصره و هدف قرار دهند.

وی درباره موضع کشورهای عربی در این باره نیز تصریح کرد: موضع کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین و آنچه در غزه در حال وقوع است، در سطح لازم نیست، چراکه انتظار می‌رود کشورهای عربی همگی در برابر جنگ نسل‌کشی بایستند.

رهبر ائتلاف الفتح ادامه داد: ما عناصر زیادی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر داریم، مثلاً بحث نفت، اگر کشورهای عربی تهدید به استفاده از سلاح‌های نفتی می‌کردند، کشورهای غربی تسلیم می‌شدند.

العامری در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع حضور نظامیان آمریکا در عراق پرداخت و این حضور را «غیر قانونی» توصیف کرد.

وی در این باره گفت: آمریکایی‌ها مدعی هستند که دولت عراق خواستار کمک اطلاعاتی و هوایی از غرب شده است، اما اکنون حضور نظامی آمریکا در عراق توجیهی ندارد و بحث مستشاران و مربیان دروغ است.

العامری در این باره افزود: یک نیروی رزمی آمریکایی در عراق وجود دارد و حضور آن غیرقانونی است و دیر یا زود باید عراق را ترک کند. موضع ما در این باره هرگز مردد نیست و حاکمیت ما بالاتر از هر چیز دیگری است.

وی ادامه داد: ما از روز اول با حضور آمریکا در عراق مخالف بودیم و در سال ۲۰۱۱ سهم بسزایی در خروج نیروهای آن داشتیم. حضور آمریکا در عراق پوشش قانونی ندارد.