به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، یافته های تحقیقات موسسه فیزیك تابش سوئیس در مورد علت مرگ یاسر عرفات، احتمال وجود ماده رادیواكتیوی در وسایل وی را مرتفع می سازد.

به رغم ناقض بودن یافته های این موسسه، گمانه زنی ها درخصوص احتمال مسمومیت عرفات شدت یافته است.

عرفات یک ماه پس از تحمل بیماری، یازدهم نوامبر سال ۲۰۰۴ در یک بیمارستان نظامی فرانسوی درگذشت.

موسسه سوئیسی اعلام کرده است که به آزمایش بقایای جسد عرفات برای کشف یافته های قطعی نیاز دارد، هرچند که به دلیل پوسیدگی ماده پولونیوم - ۲۱۰ در وسایل عرفات، نتیجه واضح و مطمئنی از تحقیقات به دست نمی آید.

هفته گذشته محمود عباس اعلام کرد که مایل به کالبدشکافی جسد عرفات است، مشروط بر اینکه خانواده وی و مقامات مذهبی با این کار موافقت کنند.

عرفات در مقبره ای دفن شده که به نقطه مرکزی محوطه رام الله که مقر عباس در آن قرار دارد، تبدیل شده است. نبش قبر عرفات، توجهات بسیاری را به خود جلب می کند که ممکن است برای برخی ناراحت کننده باشد. با وجود این به نظر می رسد که فلسطینی ها به طور گسترده ای تمایل دارند که علت مرگ وی مشخص شود.

صائب عریقات مشاور محمود عباس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته کارشناسان سوئیسی را برای آزمایش روی بقایای جسد عرفات به رام الله دعوت کند.

وی خاطر نشان کرد که کالبدشکافی به احتمال زیاد به محض ورود تیم سوئیسی انجام می شود. موسسه سوئیسی هنوز در مورد این مساله اظهارنظری نکرده است.

سوها، بیوه عرفات بارها خواستار نبش قبر همسر مرحومش شده است. همچنین روحانی ارشد مسلمانان در قلمروهای فلسطینی نیز با نبش قبر عرفات موافقت كرده است.