به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه یمنات در مطلبی با اشاره به حضور جاسوسان عربستانی در یمن آورده است : حملات نظامی نیروهای یمنی در استان "ابین"، ظرف ماه گذشته توجه آمریکایی ها را به خود جلب کرد.

این در حالی است نظامیان آمریکایی حاضر در یمن با هواپیماهای بدون سرنشین خود که حضوری موثر در این کشور دارند و در واقع عملیاتها را رهبری می کنند.

این پایگاه می افزاید: برخی کارشناسان این تمرکز(حملات در جنوب یمن) را با هدف منحرف کردن نگاهها از بزرگترین دخالت خارجی در یمن یعنی عملیات جاسوسی بزرگ نظام آل سعود می دانند.

یکی از تحلیلگران می گوید: آنها کاری که آمریکایی ها از انجام آن عاجزند، انجام می دهند این در حالی است که برخی دیپلماتها اعلام کردند که جاسوسهای آل سعود با حمایت مالی غیر محدود توانسته اند، طرفداری قبایل در داخل یمن را به دست آورند و عربستان یک شبکه جاسوسی سی هزار نفره را در یمن دارا هستند.

این پایگاه در ادامه بیان کرد: این طرح همخوانی خوبی با آمریکا دارد به ویژه اینکه برخی مسئولان اعلام کرده اند که آمریکایی ها در یمن کار با جاسوسهای یمنی الاصل وابسته به عربستان را ترجیح می دهند.

پایگاه مذکور می افزاید: نظام جدید یمن توجهی به این موضوع ندارد و آن را ساده ترین راه برای دریافت کمک در مقابل رقبای خود می داند.

این پایگاه می نویسد: اما ادامه این روند خشم مردمی که به دنبال دموکراسی بودند، اما به جای آن تایید دخالت سعودی در عربستان از سوی آمریکا نصیبشان شده است را به دنبال خواهد داشت.