به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،در جلسه اخير ۴ طيف سلطنت طلبان، سازمان هاي تروريستي كومله و منافقين، اصلاح طلبان و طيفي از چپ هاي آمريكايي شركت داشتند اما ميزبان و اداره كنندگان اصلي جلسه، سلطنت طلباني مانند جواد خادم (وزير دولت بختيار و از عوامل كودتاي آمريكايي نوژه) و شهريار آهي (از نزديكان ربع پهلوي) بودند. با اين حال حضور و اظهارات امانوئل اوتولونگي در اين جلسه، هويت اصلي گردانندگان جلسه را آشكارتر كرد. اتولانگي (اتولونگي) از همكاران موسسه تندرو بنياد دفاع از دموكراسي (مستقر در واشنگتن) است كه ارتباطات گسترده اي با طيف نومحافظه كاران و لابي صهيونيستي در آمريكا دارد. ۸ سال پيش در راستاي ايجاد شعبه اي از سوي لابي صهيونيست هاي آمريكا در اروپا، موسسه ترانس آتلانتيك در بروكسل تاسيس شد كه مديريت آن به اوتولانگي واگذار گرديد. هدف اين موسسه تاثيرگذاري بر سياستگذاران اروپايي به ويژه در زمينه جانبداري يكسويه از رژيم صهيونيستي است.

نامبرده با حضور در نشست اخیر گروهک های ضدانقلاب(بروکسل) و در میزگردی که مدیریت آن با شهریار آهی بود، ضمن مخالفت با برنامه هسته ای گفت «ما به مذاکره و در عین حال تحریم ادامه می دهیم و گزینه نظامی نیز همچنان روی میز قرار دارد».
تاکید این صهیونیست دو آتشه بر گزینه نظامی با مخالفت هیچ یک از حضار مواجه نشده است.

پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون با انتقاد از این اظهارات و عدم اعتراض حضار نوشت: یکی از سخنرانان غیرایرانی در کنفرانس بروکسل، ایران را تهدید به عملیات نظامی کرد اما هیچ یک از حضار اعتراضی به این اظهارات نکرد.

گزارش های رسمی این نشست، دلایل دعوت از این غیرایرانی را در کنفرانسی که مسئله اش «پیشبرد اتحاد برای دموکراسی» اعلام شده، توضیح نمی دهد. حضور این مهمانان غیرایرانی بدگمانی هایی را که پیش از این درباره نشست بروکسل از سوی منتقدین ابراز شده بود، تشدید کرده است. در سخنرانی مهمانان غیرایرانی، مواضع و سیاست های دولت خارجی تکرار شده و اوتولانگی تهدید به عملیات نظامی کرده است بی آن که کسی از میان حضار به او اعتراض کند.

یادآور می شود سازمان تروریستی منافقین در جریان دروغپردازی علیه برنامه هسته ای ایران، با اتولونگی در ارتباط بوده است. نامبرده که به شدت طرفدار رژیم صهیونیستی است پیش از این جزوه ای نوشت که توسط مرکز مطالعات اروپا - به واسطه موسسه ترانس آتلانتیک - منتشر شد. وی در این جزوه از سیاستمداران اتحادیه اروپا می خواهد فعالان سیاسی مخالف رژیم صهیونیستی را فاقد شرایط لازم برای دریافت کمک های مالی اتحادیه اروپا در زمینه ارتقای حقوق بشر و دموکراسی اعلام کنند و کمک های اختصاص یافته به سازمان های غیردولتی که اسرائیل را نژادپرست و رژیم آپارتایدی معرفی می کنند، قطع نمایند.
پایگاه آمریکایی اینترپرس سرویس با اشاره به فعالیت های ۸ سال گذشته اوتولانگی در بروکسل(مقر اتحادیه اروپا) تصریح کرده که مدت هاست لابی صهیونیستی گروه هایی را از واشنگتن به بروکسل گسیل کرده است.

اوتولانگی دی ماه سال گذشته ضمن انتشار مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال به دفاع از ایده حمله نظامی به ایران نوشت: از دیدگاه لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا حمله نظامی به ایران جنبش مخالفان(سبز) در ایران را از بین خواهد برد. وزیر دفاع آمریکا در ماه سپتامبر گفت «ما باید اقدامات خود را در راستای تقویت این مخالفت ها پیش ببریم و مراقب باشیم کاری انجام ندهیم که باعثتضعیف مخالفت ها شده و یا به بهره برداری و تثبیت حکومت منجر شود.» اما اگر اپوزیسیون ایرانی از اتحاد، قدرت و حمایت مردمی لازم برخوردار بود شاید چنین سیاستی درست می بود. ولی در شرایط کنونی نباید به طور کلی روش اعمال زور علیه ایران با هدف براندازی حکومت را کنار گذاشت. وی اضافه کرده بود: «جنبش سبز در دو سال گذشته تقریبا از حرکت بازایستاده و حکومت ایران مخالفان فعالی ندارد. بنابراین فرضیه هایی که مدعی می شوند اقدام نظامی آمریکا ممکن است تغییرات و سرنگونی حکومت در داخل کشور را به خطر بیاندازد در ارزیابی از موقعیت اپوزیسیون ایرانی اغراق می کنند.»

خاطرنشان می شود نیک آهنگ کوثر همکار سایت اینترنتی خودنویس روز گذشته درباره طفره برگزارکنندگان نشست هایی نظیر نشست بروکسل از پاسخ به انتقادها نوشت: دیروز بعدازظهر گپی طولانی با یکی از فعالان سیاسی نامدار ایران می زدم. این بزرگوار نگران این بود که نکند برخورد انتقادی عاملی برای سوءاستفاده جماعت «کیهانی» و غیره شود.