ارسال ۱۵ تُن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به غزه

وزارت شرایط اضطراری روسیه از برخاستن یک هواپیمای کمکی اضافی برای ساکنان غزه از فرودگاه ژوکوفسکی مسکو به فرودگاه العریش مصر خبر داد که حامل ۱۵ تن غذای کودک و لوازم بهداشتی و شخصی است.

این وزارتخانه در صفحه تلگرام خود نوشت: وزارت خدمات اضطراری روسیه یک محموله جدید را با یک فروند هواپیمای ایل-۷۶ حامل ۱۵ تن کمک بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه ارسال کرد. این کمک‌ها شامل غذا برای کودکان، لوازم بهداشت شخصی، ملحفه، پتو و کیسه خواب است. این هواپیما از فرودگاه ژوکوفسکی در حومه مسکو به پرواز درآمد و به سمت فرودگاه العریش مصر رفت و از آنجا کمک‌ها به هلال احمر مصر تحویل داده می‌شود و هلال احمر نیز آن را به ساکنان نوار غزه منتقل می‌کند. 

این وزارتخانه اعلام کرد که این محموله کمکی توسط جمهوری روسیه تاتارستان ارسال شده است.

از زمان آغاز جنگ در غزه، روسیه ده‌ها تن کمک بشر دوستانه برای مردم غزه ارسال کرده است. این وزارتخانه پیش از این، ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه را برای ساکنان نوار غزه ارسال کرد و برای انجام این ماموریت، یک هواپیمای متعلق به این وزارت دفاع روسیه از فرودگاه گروزنی به مقصد مصر پرواز کرد. این محموله بشردوستانه در فرودگاه العریش مصر به نمایندگان جمعیت هلال احمر مصر تحویل داده شد.

ارسال ۱۵ تُن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به غزه

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح دیروز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شده است. ۱۳ اسیر اسرائیلی به دنبال اعلام توافق آتش‌بس موقت، عصر دیروز (جمعه)، به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. به همراه این ۱۳ اسیر، ۱۱ اسیر دیگر با تابعیت‌های فلیپینی و تایلندی آزاد و به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. همچنین انجمن امور اسرا و آزادگان فلسطین و کانون اسیر فلسطین اسامی ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را که دیشب آزاد شدند منتشر کردند.