نقض مجدد آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی

به نقل از رسانه های فلسطینی، براساس گزارش منابع محلی، پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان خان یونس و رفح به پرواز درآمده‌اند که براساس توافق صورت گرفته، این اقدام نقض صریح آتش‌بس موقت در غزه است.

رژیم صهیونیستی تاکنون چندین نوبت اقدام به نقض آتش‌بس کرده که طی آن ۴ فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری نیز تاکنون زخمی شدند.

گردان‌های سرایاالقدس اعلام کرد که ما به توافق آتش‌بس پایبندیم اما به هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

سخنگوی سرایاالقدس همچنین گفت: توقف عملیات نظامی در مدت آتش‌بس انسانی را تا زمان پایبندی دشمن اعلام می‌کنیم و هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب روبه رو خواهد شد.

آتش‌بس ۴روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

غزه

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.