بایدن به دنبال رفع محدودیت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

 این اقدام جهت لغو محدودیت‌ها در درخواست بودجه تکمیلی کاخ سفید که در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) به مجلس سنا ارسال شد، اتخاذ شده و به موجب آن رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود به انبار مهمات و تسلیحات آمریکا به طور نامحدود دسترسی داشته باشد.

پایگاه خبری اینترسپت می‌نویسد: این درخواست به ذخایر تسلیحاتی کمتر شناخته‌شده در اسرائیل مربوط است که پنتاگون برای استفاده در درگیری‌های منطقه‌ای آن‌ها را ذخیره کرده اما اسرائیل در شرایط محدودی اجازه دسترسی به آن‌ها را داشته است. در نتیجه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال حذف این محدودیت‌ها می‌باشد.

این درخواست تغییراتی را در سیاست‌های حاکم بر «انبار ذخیره جنگ متحدان-اسرائیل»، یک انبار تسلیحات آمریکایی مستقر در اراضی اشغالی که دارای بمب‌های هوشمند، موشک‌ها، خودروهای نظامی و سایر مهمات و تجهیزات است، پیشنهاد می‌کند.

بایدن به دنبال رفع محدودیت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

این انبار که در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد، به پنتاگون انبار تسلیحاتی قوی ارائه می‌دهد تا در صورت درگیری‌های منطقه‌ای از آن استفاده کند.

اینترسپت در پایان می‌نویسد: اسرائیل، متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه، همچنین توانسته در مواقع اضطراری مقداری تسلیحات را از ذخایر خارج کند و با هزینه کمتری خریداری کند. با این حال، او توانسته تنها به کلاس‌های خاصی از تسلیحات که «منسوخ یا مازاد» تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشد.