غزه در آستانه قحطی

 این مقام سازمان ملل با حضور در برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی بی اس درباره بروز قحطی در غزه هشدار داد.

مارگارت برنان مجری برنامه با اشاره به اطلاعات جدید صندوق کودکان سازمان ملل گفت، تهدیدهای مرگبار ناشی از سوءتغذیه کودکان می تواند تا ۳۰ درصد در غزه افزایش یابد.

مک کین گفت: اول از همه، نکته اصلی این است که همان طوری که گفته شده ما به کمک های بیشتری نیاز داریم. انتظار می رود این منطقه در آستانه قحطی قرار داشته باشد. این چیزی است که گسترش خواهد یافت و با خود بیماری ها و هر چیزی را که تصورش می کنید، به همراه خواهد آورد.

بیوه جان مک کین سناتور درگذشته جمهوریخواه همچنین گفت، آژانس متبوعش به کامیون های امدادرسانی بشردوستانه بیشتری برای ورود به غزه نیاز دارد.

وی مدعی شد که دسترسی کودکان غزه به کمک مناسب از سالها قبل از جنگ مطرح بوده است.

غزه در آستانه قحطی قرار دارد

مک کین گفت: آنچه که در این منطقه رخ می دهد، فاجعه بار است و ما باید بتوانیم خود را به آنجا برسانیم. نه تنها خود را به آنجا برسانیم بلکه اطمینان یابیم که می توانیم دسترسی امنی برای کمک غذایی به نیازمندان در آن منطقه داشته باشیم. تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر را از زمان آتش بس موقت تغذیه کرده ایم اما به اقدامات بیشتری نیاز هست.

 آتش‌بس بشر دوستانه ۴ روزه در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی آغاز شد و تا امروز دوشنبه در صورت عدم تمدید پایان خواهد یافت.

سازمان ملل اعلام کرده تا روز شنبه ۱۲۹ هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.

هلال احمر فلسطین نیز بامداد دوشنبه اعلام کرد که روز گذشته ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه وارد غزه و شمال آن شده است. این کامیون‌ها حامل مواد غذایی، آب، شیر کودکان و لباس بوده است.