بایدن تا عمق وجودش صهیونیست است

مصطفی الفقی، متفکر سیاسی مصری معتقد است جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا بدترین رئیس جمهوری است که بر ایالات متحده حکومت می‌کند چراکه او تا عمق وجودش صهیونیست است.

الفقی در نشست خبری با روزنامه «اخبار الیوم» گفت: رژیم اسرائیل یکی از بدترین اشغالگران جهان است و در میان سکوت وحشتناک بین المللی  و حمایت آمریکا جنایات بی شماری مرتکب شده است، ملت فلسطین رنج‌های زیادی را متحمل شده اند، هزینه‌های زیادی برای بازپس گیری سرزمین خود پرداخته اند. فلسطینی‌ها بیشتر خون را در تاریخ پرداخته اند.

وی ادامه داد که عملیات ۷ اکتبر پیامد‌هایی مانند پایان دادن به دوران سیاسی نتانیاهو را به همراه داشت و جهان به جدیت موضوع فلسطین پی برد.

الفقی افزود: تجاوزات اسرائیل به غزه به آینده سیاسی نتانیاهو پایان می‌دهد و همه جهان به جدیت اوضاع و اهمیت دستیابی به راه حل برای مسئله فلسطین توجه کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید متوجه باشیم و بدانیم که آمریکایی‌ها از وقوع یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه وحشت داشتند و صحبت‌ها درباره راه‌حل دو دولتی آغاز شد که در آن فلسطین یک کشور مستقل، امن و غیرنظامی خواهد داشت. 

بایدن تا عمق وجودش صهیونیست است

جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز و جمعه گذشته (سوم آذر) با توافق آتش بس موقت، متوقف شد.

روز دوشنبه به دنبال پایان آتش بس موقت چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.