کمک‌های بشردوستانه به غزه «ناکافی» است

 دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در آخرین گزارش خود در مورد فلسطین و کرانه باختری اشغالی اعلام کرد که میزان کمک‌های وارد شده به غزه «برای رفع نیاز‌های گسترده مردم ناکافی است». 

به گزارش الجزیره، در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: «سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطر بالای شیوع بیماری‌های عفونی در میان آوارگان غزه هشدار داده است».

  سازمان ملل همچنین اعلام کرد افزایش قابل توجهی در برخی بیماری‌های مسری مانند عفونت‌های حاد تنفسی، عفونت‌های پوستی و هپاتیت ثبت شده است.

در پنجمین روز آتش‌بس در غزه، هلال احمر و آژانس‌های سازمان ملل غذا، دارو، آب و سایر تجهیزات ضروری بشردوستانه را به مناطقی در شمال غزه تحویل دادند. با این حال، به گفته این سازمان بخش عمده‌ای از تدارکات امدادی در جنوب غزه توزیع می‌شود.

کمک‌های بشردوستانه به غزه «ناکافی» است

روز گذشته، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اگر زیرساخت‌های بهداشتی غزه دوباره ساخته نشود، ممکن است افراد بیشتر از بمباران‌ها، به دلیل بیماری جان خود را از دست بدهند. 

رژیم صهیونیستی از ابتدای حملات خود زیرساخت‌های حیاتی بخش بهداشت غزه را هدف قرار داده و بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل بمباران یا کمبود سوخت عملا تعطیل شدند. سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده که باران و سیل در طول فصل زمستان ممکن است وضعیت سلامت در غزه را وخیم‌تر کند.