فقدان مواد بهداشتی، آب و سیستم فاضلاب در غزه

 مدیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حال حاضر در غزه در پناهگاه‌ها به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: ازدحام، کمبود مواد غذایی و آب و همچنین نبود سیستم فاضلاب در نهایت به گسترش بیماری‌ها در نوار غزه می‌شود.

مدیر سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: نبود خدمات بهداشتی در این باریکه ممکن است به فوت تعداد بیشتری از آوارگان فلسطینی در مقایسه با قربانیان بمباران نوار غزه بیانجامد.

وی اضافه کرد: ما در شرایط کنونی به یک آتش بس دائمی نیاز داریم چرا که مساله مرگ و زندگی برای غیرنظامیان فلسطینی مطرح است.

در همین راستا مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه تاکید کرد: با وجود نیاز شدید، بیمارستان‌های میدانی در نوار غزه هنوز راه اندازی نشده اند.

وی در ادامه افزود: بیمارستان‌های شفا، کمال عدوان و الاهلی تاکنون به هیچ محموله سوختی دسترسی پیدا نکرده اند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: نبود آب و مواد بهداشتی باعث گسترش بیماری‌های واگیر می‌شود. اشغالگران صهیونیست مانع استفاده از سیستم‌های شیمی درمانی برای بیماران سرطانی می‌شوند.

فقدان مواد بهداشتی، آب و سیستم فاضلاب در غزه

پیش از این، عماد نصار جراح فلسطینی در خصوص این شرایط گفت: ما از بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به بیمارستان ناصر در جنوب این باریکه رسیدیم. این حرکت با رنج‌ها و عذاب‌هایی به پایان رسید که قابل وصف نیست. ما در روزهای آتش بس توانستیم خود را به این منطقه برسانیم.

وی در ادامه افزود: این در حالیست که زخم‌های فلسطینی‌های مجروح در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه عفونت کرده و کِرم گذاشته است.

نصار تصریح کرد: شرایط این زخمی‌ها به دلیل نبود پزشک و پرستار و بمباران بیمارستان‌ها و نبود تجهیزات پزشکی وخیم‌تر شده است.