بی ارزش ترین پول جهان متعلق به کجاست؟

معمولا در سطح جهان بیشتر عنوان با ارزش ترین پول دنیا به گوش می‌خورد؛ پوند استرلینگ انگلیس، دلار آمریکا، فرانک سوئیس و یورو. کشورهایی که این ارزها را دارند خیلی باثبات هستند و این ثبات شامل قیمت ارزشان هم می‌شود؛ البته همین ارزهای معروف به پای ارزشمندترین پول دنیا، یعنی دینار کویت، نمی‌رسند.

بی ارزش ترین پول جهان متعلق به کجاست؟

اما کمتر درباره بی ارزش ترین پول دنیا شنیده‌ایم؛ مگر آنکه خودمان در کشوری باشیم که آن ارز را دارد. میزان تبادلات خارجی عاملی اساسی در تخمین سلامت اقتصاد یک کشور است و ارزش پول کشور هم به این تبادلات بستگی دارد. جدا از این عامل اساسی، می‌توان به عواملی نظیر تورم، رکود، نرخ بهره، بدهی دولت و ناپایداری سیاسی اشاره کرد که همگی تاثیر مستقیم بر ارزش پول کشور دارند.

دانستن نام کشورهایی که بی ارزش ترین پول دنیا را دارند به ما کمک می‌کند تا بدانیم آن کشورها برای سفر گزینه‌های ارزان‌تری هستند؛ البته فهرست بی‌ارزش‌ترین پول دنیا هر سال تغییر می‌کند. کشورهایی که منابع طبیعی غنی دارند، با ثبات سیاسی و تعامل سالم خارجی می‌توانند در آینده نزدیک ارزش پول خود را رشد دهند. در این مقاله، ۱۰ مورد از بی ارزش ترین پول‌های دنیا را با هم مرور می‌کنیم.

بی ارزش ترین پول دنیا:

پزو (Peso) کلمبیا

ریل (Riel) کامبوج

گوارانی (Guarani) پاراگوئه

فرانک (Franc) گینه

سوم (Som) ازبکستان

روپیه (Rupiah) اندونزی

کیپ (Kip) لائوس

لئون (Leone) سیرالئون

دانگ (Dong) ویتنام

ریال ایران