خشم عمومی از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

 رسانه‌های عبری زبان درباره اوضاع در مناطق شمالی اراضی اشغالی گزارش دادند: مناطق شمالی خالی از سکنه شده است. چرا هیچ کسی درباره این مناطق صحبت نمی‌کند؟

در این گزارش‌ها آمده است: هر کسی که تا پیش از این در زمینه گردشگری در مناطق شمالی اسرائیل فعالیت می‌کرد اکنون می‌داند که دیگر چیزی به نام این کسب و کار در این مناطق وجود ندارد.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: ساکنان مناطق شمالی اسرائیل از عملکرد یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) در این مناطق بسیار خشمگین هستند. آنها خطاب به گالانت می‌گویند که هرگز با وجود احتمال حملات حزب الله لبنان به این مناطق بازنخواهند گشت.

«آویخای شتیرن» رئیس شهرک کریات شمونه تاکید کرد: من خطاب به ساکنان این شهرک می گویم که به منازل خود بازنگردید چرا که اوضاع در مرزهای شمالی تغییری نکرده است. مناطق شمالی خالی از سکنه شده و نمی‌توان گفت که آیا می‌شود اوضاع را طی یک سال یا بیشتر به شرایط عادی بازگرداند.

روزنامه معاریو نیز در این خصوص نوشت: بسیاری از ساکنان مناطق شمالی نسبت به این مساله که آیا آتش بس باعث پایان یافتن جنگ در این مناطق می‌شود یا خیر نگران هستند. آنها معتقدند که این آتش بس باعث از بین رفتن همیشگی تهدیدات حزب الله نمی‌شود.

رسانه‌های عبری زبان همچنین گزارش دادند: آمریکا در آینده نزدیک بعد از تمام شدن بودجه لازم، دیگر نمی‌تواند آنچنان که باید، از اسرائیل دربرابر نیروهای یمنی دفاع کند.

خشم عمومی از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

روز گذشته روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در گزارشی به نقل لیلاخ شوفال خبرنگار امور نظامی این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر ادعا کرده کنترل اوضاع در نوار غزه را به دست گرفته اما بر خلاف این ادعاها جنبش حماس همچنان به صورت قدرتمندی در صحنه حضور دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش حماس نه تنها کنترل مناطق جنوبی بلکه دیگر مناطق نوار غزه را در دست دارد. پیامدهای عملکرد ضعیف ارتش اسرائیل در برابر نیروهای جنبش حماس منطقه‌ای خواهد بود.

شوفال در گزارش خود نوشت: بعد از ۵۰ روز درگیری ارتش اسرائیل بارها این نکته را تکرار می‌کند که رهبران حماس کنترل خود را در شمال نوار غزه از دست داده‌اند و اکثر نیروهای این جنبش در این منطقه از بین رفته‌اند؛ این در حالیست که از آغاز آتش بس تاکنون ما کاملاً عکس این ادعاها را دیده‌ایم.