زنگ خطر قحطی در نوار غزه به صدا درآمد

  برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که خطر به وجود آمدن قحطی در نوار غزه افزایش یافته است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد: کمک‌های ارسالی به این باریکه به هیچ عنوان کافی نیست و نمی‌تواند گرسنگی شدید که در میان آوارگان فلسطینی افزایش یافته رفع کند.

برنامه جهانی غذا اضافه کرد: نگرانی‌ها نسبت به اینکه ساکنان غزه به ویژه زنان و کودکان در این باریکه در معرض خطر قحطی قرار بگیرند افزایش یافته است. اگر ارسال مداوم کمک‌های غذایی به ساکنان این منطقه تضمین نشود این خطر ممکن است محقق شود.

این نهاد وابسته به سازمان ملل چند روز قبل نیز به اوضاع فاجعه بار ساکنان نوار غزه در سایه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هشدار داده بود.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملاً قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی‌شود.

زنگ خطر قحطی در نوار غزه به صدا درآمد

عماد نصار جراح فلسطینی نیز در این خصوص گفت: ما از بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به بیمارستان ناصر در جنوب این باریکه رسیدیم. این حرکت با رنج‌ها و عذاب‌هایی به پایان رسید که قابل وصف نیست. ما در روزهای آتش بس توانستیم خود را به این منطقه برسانیم.

وی در ادامه افزود: این در حالیست که زخم‌های فلسطینی‌های مجروح در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه عفونت کرده و کِرم گذاشته است.

نصار تصریح کرد: شرایط این زخمی‌ها به دلیل نبود پزشک و پرستار و بمباران بیمارستان‌ها و نبود تجهیزات پزشکی وخیم‌تر شده است.