بلینکن در دیدار با محمود عباس چه گفت؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در رام الله کرانه باختری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

این دومین سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به کرانه باختری از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس است و در بحبوحه تشدید خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری پس از حمله ۷ اکتبر به اسرائیل انجام می شود.

اوایل پنجشنبه، بلینکن در بیت المقدس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و کابینه جنگ وی دیدار کرد. این دیدار تنها چند ساعت پس از تمدید وقفه در درگیری ها با حماس انجام شد.

3987512

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا از این دیدارها، بلینکن "دوباره بر حمایت واشنگتن از حق اسرائیل برای محافظت از خود در برابر خشونت های تروریستی مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی تاکید کرد و از اسرائیل خواست تا هر اقدام ممکن را برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان انجام دهد."

مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا به گام های ملموس برای تحقق تشکیل کشور فلسطینی که در صلح، آزادی و امنیت در کنار اسرائیل زندگی می کند، متعهد است."

در همین حال، پس از حمله تیراندازی در بیت المقدس، نتانیاهو به بلینکن گفت: "ما سوگند خورده‌ایم؛ سوگند یاد کرده‌ام که حماس را از بین ببریم. هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد."

بلینکن همچنین روز پنجشنبه در تل آویو با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل دیدار کرد.