نوار غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان

 کاترین راسل، مدیر اجرایی سازمان یونیسف خاطرنشان کرد: «امروز، غزه بار دیگر به خطرناک‌ترین مکان برای کودکان تبدیل شده است و فصل زمستان در راه است. تمامی طرف‌های درگیری باید هر کاری که لازم است و می‌توانند برای محافظت از زندگی همه کودکان بدون توجه به مکانی که حضور دارند، انجام دهند. نباید هیچ کودکی در درگیری در این منطقه جان خود را از دست دهد.»

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

نوار غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است.