گوترش نگران است!

  دبیرکل سازمان ملل که همواره مواضع کمرنگی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده این بار نیز نسبت به حملات رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها علیه یکدیگر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش درگیری‌ها در نوار غزه بعد از پایان آتش بس موقت در این باریکه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی گوترش به نقل از وی تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌ها میان جنبش حماس و اسرائیل از جمله شلیک موشک‌ها از سمت غزه به سمت اسرائیل! و از سرگیری عملیات زمینی و هوایی گسترده علیه جنوب غزه توسط اسرائیل نگران است.

وی از تمام طرف‌ها خواست به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی احترام بگذارند. گوترش از اشغالگران صهیونیست خواست اقدامات بیشتری برای ممانعت از وخامت اوضاع انسانی فاجعه بار در غزه اتخاذ کرده و از غیرنظامیان از جمله کادر درمان، خبرنگاران و نیروهای سازمان ملل و همچنین زیرساخت‌های غیرنظامی حمایت به عمل آورند.

گوترش نگران است!

دبیرکل سازمان ملل در حالی این درخواست‌ها را مطرح می‌کند که هیچ اشاره‌ای به قتل عام بیش از ۱۵ هزار فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی نکرد.

وی همچنین به افزایش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری اشاره و نسبت به افزایش تعداد شهدای فلسطینی دراین منطقه و بازداشت گسترده جوانان فلسطینی ابراز نگرانی کرد. گوترش به افزایش اقدامات خشونت آمیز از سوی شهرک نشینان صهیونیست نیز اشاره کرد.