انتقاد لیبرمن از رویکرد نتانیاهو در قبال مخالفان

 «آویگدور لیبرمن » رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» طی پیامی در شبکه ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد: بلافاصله بعد از شروع جنگ (علیه غزه )، برای پیوستن به شورای جنگ اعلام آمادگی کردم، اما به شکل بی شرمانه ای (بنیامین) نتانیاهو نخست وزیر قصد شنیدن یا دیدن یا دانستن (نظرات مخالف و مخالفان) را ندارد.

لیبرمن بویژه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین در ۱۵ ماه مهر، از جمله منتقدان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده و او را مسئول شکست و غافلگیری از مقاومت فلسطین دانسته و خواهان کناره گیری فوری وی از قدرت شده است.

لیبرمن پیش از این در سخنان انتقادآمیز خود از عملکرد کابینه نتانیاهو در جنگ علیه غزه گفته بود: «۲۰۰ هزار شهرک‌نشین در اطراف غزه را آواره دیگر مناطق کردیم و دیگر کسی بازنخواهد گشت. کسانی که از ماه‌ها جنگ سخن می‌گویند، چیزی از واقعیت نمی‌دانند».

رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» که سابقه وزیر جنگی در کابینه های قبلی نتانیاهو را نیز در کارنامه خود دارد بارها برای پیوستن به شورای جنگ رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده ولی نخست وزیر، درخواست های وی را نادیده گرفته است.

 تنش سیاسی و اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است و شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی بر دامنه این اختلافات افزوده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

انتقاد لیبرمن از رویکرد نتانیاهو در قبال مخالفان

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد و آتش بس را پذیرفت، اما زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری دوباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از تاریخ دهم آذر ماه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را ازسرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.