دومین حملات موشکی امروز مقاومت فلسطین به تل‌آویو/ هلاکت چندین نظامی اسرائیلی

جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل بامداد جمعه چند منطقه از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که در اثر آن شماری از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

در شمال غزه، بمباران ادامه داشت که در اثر آن یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اسلامی غزه به شهادت رسید و بنا به اعلام رسانه‌های مقاومت، درگیری‌های شدید در منطقه خانیونس رخ داده و همچنان این درگیری‌ها ادامه دارد.

دولت مصر بنا به ادعای رسانه‌‌های آمریکا به طرف اسرائیلی هشدار داده چنانچه به دنبال کوچاندن فلسطینیان غزه به شبه جزیره سیناء باشد، قاهره روابط خود را قطع خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا که در هفته اول طوفان الاقصی به تل‌آویو رفت و گفت به عنوان یک یهودی در اراضی اشغالی حضور پیدا کرده است، بار دیگر تماما از مواضع و روایات و ادعاهای رژیم اسرائیل در قضیه درگیری‌های اخیر حمایت کرد و مدعی شد که تل‌آویو، بین نظامی و غیرنظامی فرق قائل است!

بلینکن با بیان اینکه تلاش دارد کمک‌های زیادی به غزه وارد شود، مدعی شد که حماس به دنبال آتش بس نبود و تشکیلات خودگردان باید بعد از جنگ کنترل غزه را به دست بگیرد.

مهمترین تحولات شصت و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*******************************************************

17:11- دیدار وزیران خارجه قطر و آمریکا در واشنگتن/ تاکید آل ثانی بر لزوم باز بودن گذرگاههای نوار غزه

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر  با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفتگو کرد که طی آن آخرین تحولات نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی بررسی شد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: آل ثانی در این تماس بر پایبندی دولت قطر به همراه شرکایش به میانجیگری برای بازگشت به آرامش و آتش بس در نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر بر ضرورت باز بودن مستمر گذرگاههای انسانی در نوار غزه تاکید کرد.

17:07- اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی ارشد دیگر خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی ارشد خود در درگیریهای شمال نوار غزه با رزمندگان مقاومت فلسطین اعتراف کرد.

بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از این دو نظامی به هلاکت رسیده، درجه سرگرد و دیگری ستوان یکم داشت.

16:52- مقاومت فلسطین یک پایگاه و مرکز نظامی صهیونیستی را هدف قرار داد

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمله موشکی هدفمند به پایگاه " امیتای " رژیم صهیونیستی و نیز  حمله خمپاره ای به مرکز " کرم ابوسالم "  خبر داد.

گردان‌های القدس همچنین از انهدام یک دستگاه تانک و دو خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در محله الشیخ رضوان در نوار غزه خبر داد.

16:32- تخریب مسجد تاریخی «العمری» در بمباران غزه

در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از مسجد تاریخی العمری در شهرک قدیمی غزه تخریب شد.

این سومین مسجدی است که امروز هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

منابع محلی فلسطینی امروز تصاویری را از مسجد «یافا» در دیرالبلح واقع در نوار غزه منتشر کرده‌اند که در بمباران رژیم صهیونیستی به تلی از خاک تبدیل شده است.

 یک مسجد هم در منطقه «عبسان» در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه در حمله هوایی اسرائیل تخریب شد.

16:04- دومین حملات موشکی امروز مقاومت فلسطین به تل‌آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد در پاسخ به کشتارغیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر تل آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. این دومین حمله مقاومت فلسطین به تل آویو طی  چند ساعت اخیر است.

در پی این حمله صدای آژیر در تل آویو  و نیز کریات شمونه در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که انفجارهای مهیبی تل آویو را به لرزه در آورده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که  پس از گزارش‌هایی در خصوص اصابت موشک به اهدافی در تل آویو ، آمبولانس‌های اسرائیلی به مکان این حادثه شتافتند.

15:35-  فرزند رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل چگونه به هلاکت رسید؟

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه جدید خود ماجرای به هلاکت رسیدن رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

در بیانیه القسام آمده است: عصر دیروز پنج شنبه مجاهدین القسام ورودی تونل شرق تل الزعتر در شمال نوار غزه را با دستگاه کنترل از راه دور بمب گذاری کردند که بلافاصه بعد از رسیدن نظامیان دشمن به محل و تلاش برای باز کردن درب تونل، این بمب منفجر شد که منجر به کشته شدن فرزند «گادی آیزنکوت» رئیس اسبق ستاد کل ارتش و وزیر شورای جنگ رژیم صهیونیستی شد و چندین نظامی دیگر صهیونیست نیز در این انفجار به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

15:16- درگیری تن به تن مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست و هلاکت چندین نظامی اسرائیلی

گردان القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان این جنبش گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را که در داخل مدرسه «ابن عثیمین» در شمال شرق خان یونس مستقر شده بودند، با راکت‌های ضدزره TBG هدف قرار داده و از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

القسام همچنین تجمع نظامیان صهیونیست در شرق «تل الزعتر» در شمال نوار غزه را با خمپاره هدف قرار داد.

مقاومت فلسطین همچنین شهر صهیونیست نشین سدیروت را با راکت کوتاه برد رجوم هدف گرفت.

14:18- حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایت صهیونیست ‌‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی ، تل آویو را  هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

13:44- فعال شدن آژیر هشدار در «سدیروت»

صدای آژیر هشدار بار دیگر در شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت ، ایبیم و نیرعام به صدا در آمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که شلیک 6 راکت از غزه به سمت سدیروت را رهگیری کرده است.

13:21- درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان اسرائیلی در چندین محور در غزه

 گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با مسلسل و خمپاره ضد زره در شرق خان‌یونس و «دیرالبلح» در حال درگیری شدید با نظامیان رژیم صهیونیستی هستند.

13:14- طرح مشترک آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین برای آینده غزه

 «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، این تشکیلات با همکاری آمریکا در حال تدوین طرحی برای مدیریت نوار غزه پس از اتمام جنگ است.

 وی در ادامه افزود: نتیجه مطلوب این است که حماس به شریکی کوچک در سازمان آزادی بخش فلسطین بدل شود، به نحوی که به ایجاد یک دولت مستقل و واحد فلسطینی در کرانه باختری، قدس و غزه کمک کند.

12:35- مقاومت فلسطین نفوذ صهیونیست‌ها به اردوگاه «جبالیا» را خنثی کرد

 یک منبع میدانی در مقاومت فلسطین از خنثی کردن تلاش صهیونیست‌ها برای نفوذ به عمق اردوگاه جبالیا  واقع در شمال نوار غزه خبر داد.

این منبع افزود: ما تلاش اشغالگران برای هجوم به عمق اردوگاه جبالیا را خنثی و تعداد زیادی از خودروهای آن را در حومه آن منهدم کردیم.

11:25- تجمع همبستگی با مردم غزه در ایستگاه متروی «روتردام» هلند

مردم شهر «روتردام» هلند در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در ایستگاه مرکزی قطار شهری تجمع کردند.

11:09- 13 شهید در بمباران منزلی در اردوگاه «النصیرات» در غزه

در بمباران منزل مسکونی در اردوگاه آوارگان فلسطینی در النصیرات در مرکز نوار غزه، 13 فلسطینی به شهادت رسیدند.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که  بیمارستان‌های جنوب غزه پاسخگوی مداوای تعداد مجروحان انتقالی از شمال غزه نیست.

منابع بیمارستانی در غزه اعلام کرد که بیش از 100 نفر بر اثر بمباران مناطقی در شمال غزه مجروح شده‌اند.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه الفارعه در طوباس و درگیری با فلسطینیان، تا این لحظه6 فلسطینی به شهادت رسیدند.

10:46- هدف قرار گرفتن تجمع نظامیان صهیونیست در جنوب غزه

 گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در محور جنوب شهر غزه  با  راکت کوتاه برد" رجوم" هدف قرار داده است.

10:28-  شهادت 4 فلسطینی در اردوگاه «الفارعه» در طوباس

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه الفارعه در طوباس و درگیری با فلسطینیان، تا این لحظه 4 فلسطینی به شهادت رسیدند.

10:13- مقاومت فلسطین تلاش صهیونیست‌ها برای آزادی یکی از اسرای خود را ناکام گذاشت

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که رزمندگان این جنبش بامداد امروز جمعه تلاش صهیونیست‌ها برای رسیدن به یکی از اسرای خود را ناکام گذاشتند.

القسام اعلام کرد که مجاهدان القسام متوجه حضور نیروهای کماندوی اسرائیلی برای آزادی یکی از اسرا شدند و با آن‌ها وارد درگیری شدند که طی آن شماری از این نیروها را به قتل رسانده یا مجروح کردند و پس از آن هواپیماهای اسرائیلی این منطقه را به شدت بمباران کردند تا نیروهای اسرائیلی بتوانند عقب‌نشینی کنند.

گردان‌های القسام تاکید کرد که در جریان این درگیری‌ها "ساعر باروخ" نظامی اسیر 25 ساله اسرائیلی به شماره پرسنلی 207775032 کشته شد و سلاح یکی از نیروهای کماندوی اسرائیلی و سیستم ارتباطی آن‌ها نیز به غنیمت گرفته شد.

09:59- یورش گسترده نظامیان اسرائیلی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در طوباس

 نظامیان رژیم اسرائیلی به اردوگاه الفارعه در طوباس واقع در شمال شرق کرانه باختری رود اردن حمله کردند.

 گزارش‌ها حاکی است که به دنبال این حمله، رزمندگان فلسطینی با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، تاکنون یک نفر شهید و چندین فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی فلسطینی ، درگیری‌ها همچنان در این اردوگاه ادامه دارد و  نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از ورود آمبولانس به این اردوگاه برای مداوای مجروحان می‌شوند.

09:42- کشته شدن دو نظامی دیگر اسرائیلی در نبرد غزه

 ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو افسر دیگر این رژیم در جریان درگیری‌‌های شمال و جنوب نوار غزه اذعان کرد.

بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی این رژیم ، تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه ، به 94 نفر افزایش یافت.

09:36- صهیونیست‌ها باز هم خودزنی کردند

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک فروند بالگرد نظامی این رژیم به اشتباه به سمت یک نیروی  اسرائیلی که در داخل ساختمانی در نوار غزه پناه گرفته بودند، موشک شلیک کرد که در جریان این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شدند.

09:25- تخریب کامل مسجد «یافا» در دیرالبلح

منابع محلی فلسطینی تصاویری را از مسجد «یافا» در دیرالبلح واقع در نوار غزه منتشر کرده‌اند که در بمباران رژیم صهیونیستی به تلی از خاک تبدیل شده است.

09:02- آتش‌سوزی در مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در غزه

بر اثر حمله توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه، این مرکز دچار آتش‌سوزی شده و تعداد زیادی در این آتش سوزی مصدوم شدند.

مهم ترین اخبار بامدادی شصت و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی

استفاده از پهپاد برای حمله به جنوب لبنان

رسانه‌های لبنان و فلسطین گزارش دادند که رژیم اسرائیل با پهپاد شهرک «مجدل زون» واقع در بخش غربی جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

زخمی شدن چند لبنانی در حمله رژیم اسرائیل

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن چند نفر در حملات رژیم اسرائیل به شهرک‌های مجدل زون و المنصوری واقع در جنوب لبنان خبر می‌دهند. تصاویر منتشر شده از محل حمله حجم ویرانی را گسترده نشان می‌دهد.

شهادت عضو هیئت علمی دانشگاه غزه

دکتر رفعت العرعیر، عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی غزه در بمباران خانه‌اش از سوی رژیم اسرائیل در محله الشجاعیه به شهادت رسید.

او پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که قصد ترک غزه و منزل خود را ندارد و تنها وسیله‌ دفاعی خود قلمی است که در خانه دارد و با آن، به مقابله با اشغالگران خواهد پرداخت.

مصر، رژیم اسرائیل را تهدید کرد

وب‌ سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که به مقامات رژیم اسرائیل نزدیک است، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت که مصر به تل‌اویو هشدار داده چنانچه فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء بکوچاند، روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد.

زخمی شدن 2 نظامی صهیونیست در مرز لبنان

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که دو نظامی این رژیم در حمله از سمت لبنان طی عصر دیروز پنجشنبه زخمی شده اند.

بلینکن: خواهان سیطره تشکیلات بر نوار غزه هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای انگلیس خود گفت که واشنگتن خواهان سیطره تشکیلات خودگردان بر غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ در غزه است. او همچنین حماس را به مخالفت با تمدید آتش بس متهم کرد و مدعی شد که برای بازگشت آتش بس تلاش می‌کند.

تماس بایدن با عبدالله دوم

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه اردن مدعی شد که کشورش به تسهیل ورود منظم و مستمر کمک‌ها به نوار غزه پایبند است.

قاهره: اسرائیل همه‌کاره گذرگاه رفح است

صالح شکری، وزیر خارجه مصر به شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که این اسرائیل است که اسامی را که اجازه عبور از رفح را دارند، تعیین می‌کند و برای ما لیست این افراد را ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است که دولت مصر به دلیل عدم همکاری و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه مورد فشار و حملات افکار عمومی در داخل و خارج بوده است.

52 هزار تن بر سر اهالی غزه ریخته شده است

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، تخمیناٌ، 52 هزار تن بر سر مردم فلسطین در این منطقه ریخته شده است.

پنتاگون: تمایلی به ورود به درگیری‌ با یمن نداریم

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر در واکنش به عملیات‌های همبستگی ارتش یمن با مردم فلسطین در غزه گفت که واشنگتن تمایلی به ورود به درگیری مسلحانه با یمنی‌ها ندارد.

حمله به اطراف بیمارستان الاقصی غزه

رسانه های فلسطینی از حمله جنگنده های رژیم اسرائیل به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی خیر می‌دهند که ترکش‌های حاصل از انفجار به داخل بیمارستان اصابت کرده است.

تداوم یورش بامدادی به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل از بامداد امروز جمعه به مناطق رام الله، جنین، قلقیلیه و چند نقطه دیگر در کرانه باختری یورش برده‌اند.

بنا به گفته رسانه‌های فلسطینی دست‌کم 18 فلسطینی در یورش بامداد نظامیان رژیم اسرائیل به شهرک «الخضر» واقع در شهر «بیت‌لحم» در کرانه باختری زخمی شدند.