دروغ صهیونیست‌ها درباره اسرای فلسطینی برملا شد

 طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از بازداشت غیرنظامیان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شده است؛ اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌اند خود را تسلیم کرده‌اند.

طبق این تصاویر که یادآور دوران سیاه تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه است، نظامیان رژیم صهیونیسیتی به شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و بر روی زمین نشانده‌ بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند اما ویدئوهایی که به تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آنها فیلم گرفته شده‌ است.

پیشتر نیز مشخص شده بود یکی از این اسرا، «ضیا الکحلوت» مدیر دفتر رسانه «العربی الجدید» در غزه است. العربی الجدید روز پنجشنبه خبر داد تماس خود را با خبرنگارش از دست داده و «حسام کنفانی» سردبیر العربی الجدید گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل عمداً روزنامه نگاران را دستگیر، هدف قرار داده و ترور می‌کند تا از مستندسازی جنایات و کشتارهای خود در نوار غزه جلوگیری کند.

حالا و طبق ویدئوهای منتشر شده، «معین قشطه المصری» یکی دیگر از این غیرنظامیان بوده که بازداشت شده است. او که صاحب یک کارگاه آلومینیوم است، با سلاحی در دست چپ‌اش دیده می‌شود و پس از چند قدم، سلاح را روی زمین قرار می‌دهد.

دروغ صهیونیست‌ها درباره اسرای فلسطینی برملا شد

طبق ویدئویی که «میدل ایست آی» در صفحه ایکس پست کرده، تصویر المصری در دو تصویر متفاوت منتشر شده و پشت سر او فلسطینی‌های دستگیر و برهنه شده، ایستاده‌اند. در این ویدئو یک بار سلاح خالی در دست چپ و خشابش در دست راست اوست و بار دیگر تصویری از همین صحنه منتشر شده که سلاح در دست راست و خشابش در دست چپ اوست؛ صحنه‌ای که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی سعی در تحریف روایت‌ها دارد و این افراد تحت هیچ شرایطی نظامی نیستند.

کانال‌های خبری در تلگرام، تصویر المصری را از ویدئو جدا کرده و به دستان او که سلاح خالی دارند، اشاره می‌کنند. به نظر می‌رسد نیروهای صهیونیستی یک تفنگ خالی بدون گلوله را به دست یک مرد مسن غیرنظامی داده‌اند که پیشتر او را برهنه کرده بودند.

«باراک راوید» روزنامه‌نگار و تحلیلگر اسرائیلی نیز این ویدئو را ابتدا در صفحه ایکس خود منتشر و اندکی بعد آن را حذف کرد.

البته «ایلون لِوی» سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز بعدا در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان اذعان کرد که این رژیم تمامی مردهای غیرنظامی در بازه سنی نیروهای نظامی را ربوده‌ است تا بدین ترتیب نیروهای اصلی جنبش حماس را پیدا کنند!

با این حال و با گذشت چند روز از ربایش غیرنظامیان فلسطینی، از سرنوشت آن‌ها خبری منتشر نشده است.