نرخ تورم در چین منفی شد

 بر همین اساس، بهای «حامل انرژی» و «مواد غذائی» به ترتیب ۰.۳ و ۴.۲ درصد کاهش یافته است؛ اما بهای «عرضه خدمات» و «پوشاک» به ترتیب ۱ و ۱.۴ درصد نیز رشد داشته است.

دونگ لیجوان کارشناس سازمان ملی آمار چین در مورد کاهش قیمت مصرف کننده، خاطرنشان کرد که عواملی مانند کاهش قیمت جهانی نفت و تقاضای ضعیف بازار موجب این کاهش شده است.

وی گفت: کاهش بهای انرژی نیز در کاهش شاخص بهای مصرف کننده (CPI) در این ماه نقش داشته است. او تصریح کرد: شاخص اصلی بدون بهای مواد غذائی و انرژی در ماه گذشته ۰.۶ درصد سالانه افزایش یافته است.

بر همین اساس، قیمت تخم مرغ، روغن خوراکی، گوشت «گاو،گوسفند، مرغ‌ و محصولات آبزی بین ۱.۱ تا ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

سازمان ملی آمار چین همچنین تاکید کرد که شاخص بهای تولیدکننده (PPI) کشور که بهای کالا را در کارخانه اندازه‌گیری می‌کند، ۳ درصد کاهش یافته است.

دونگ خاطرنشان کرد که برخی محصولات از مشتری کافی برخودار نیست و این عامل موجب کاهش بهای این محصولات می شود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد پکن در طول یک سال اخیر با کاهش بهای قیمت دست و پنجه نرم می‌کند.

اکونومیکس بلومبرگ انتظار دارد کاهش قیمت های مطرف کننده در چین تا اخر سال آینده متوقف شود،

بروس پانگ اقتصاددان ارشد چین در جونز لانگ لاسال، گفت: کاهش مداوم شاخص قیمت مصرف‌کننده(CPI) ممکن است موجب کاهش تورم در این کشور شود.

منفی شدن نرخ تورم در چین

بر اساس همین گزارش، مشتری به دلیل اینکه ممکن است دوباره از قیمت کاسته شود و کسب و کار ها به دلیل آینده نامشخص سرمایه گذاری و تولید کاهش می دهند؛ سبب می شود تا رکود افزایش یابد.

بانک مرکزی چین با تشدید سیاست های مالی خود تلاش می کند تا با ارائه وام به خریداران و شرکت های مختلف، بازار را از این رکود خارج کنند.

بر اساس همین گزارش، مقامات ارشد چین با تشدید حمایت های مالی در جهت بهبودی وضعیت شرکت های این کشور، می تواند شاهد رشد اقتصادی چین در سال آینده باشند.