افزایش نارضایتی از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

  نظرسنجی مشترک شبکه سی. بی. اس نیوز و موسسه افکارسنجی یوگاو که یکشنبه منتشر شد، ۳۹ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که سیاست‌های بایدن در قبال این جنگ را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی حاکی است که نارضایتی از عملکرد بایدن در برابر این جنگ افزایش یافته است. نظرسنجی دیگری که ماه اکتبر انجام شد، نشان داد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها رویکرد بایدن را تایید نکردند، اما ۴۴ گفتند که عملکرد وی در مورد جنگ غزه را تایید می‌کنند.

به نوشته هیل، نتایج نظرسنجی جدید در حالی منتشر می‌شود که بایدن و سایر سران کاخ سفید درخواست‌های بیشتری مطرح کرده‌اند تا اسرائیل کشتار غیرنظامیان در غزه را کاهش دهد.

اما بایدن همواره از رژیم صهیونیستی دفاع کرده و مدعی شده است که این رژیم حق دارد از خود دفاع کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

افزایش نارضایتی از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است. تعداد مجروحان بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای از نهاد‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا به وظایف خود در زمینه حمایت از مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه عمل کنند.

این نهاد همچنین خواستار بازگشایی کامل گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری شد.