افشاگری از دروغ بزرگ اسرائیل درباره تلفات جنگی ارتش

 در حالی که رسانه‌های عبری به دلیل سانسور نظامی شدیدی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه آنها اعمال کرده نمی‌توانند آمار درستی از تلفات این رژیم در جنگ غزه منتشر کنند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل تعداد واقعی مجروحان خود از ابتدای جنگ غزه تاکنون را پنهان می‌کند و تنها در بیمارستان «برزیلای» 1949 زخمی وجود دارد.

این رسانه عبری افزود، بعد از انجام تحقیقات مربوطه مشخص شد بین آمار رسمی ارتش درباره تعداد زخمی‌های آن در جنگ غزه با آماری که بیمارستان‌ها می‌دهند تفاوت زیادی وجود دارد. ارتش اسرائیل اعلام کرده که از 7 اکتبر تاکنون 1593 نظامی زخمی شده‌اند اما آماری که بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند حاکی از اختلاف بزرگ و غیرقابل توضیح بین این آمارهاست؛ جایی که تنها در یک بیمارستان 1949 زخمی وجود دارد.

هاآرتص تصریح کرد، ارتش اسرائیل برای اولین بار از زمان جنگ روز یکشنبه تعداد نظامیان مجروح را 1593 نفر اعلام کرد و گفت که جراحت 255 نفر از آنها شدید است و 446 نفر جراحت متوسط و 892 نفر جراحت سطحی دارند. اما بررسی‌های انجام شده توسط بیمارستان‌هایی که نظامیان زخمی اسرائیلی به آنجا مراجعه کردند یا هنوز هم در این بیمارستان‌ها بستری هستند، نشان دهنده تفاوت فاحش بین آمار اعلام شده توسط ارتش اسرائیل و آمار بیمارستان‌هاست.

در ادامه این گزارش آمده است، به عنوان مثال تنها بیمارستان برزیلای گزارش داد که از 7 اکتبر 1949 نظامی مجروح جنگی را پذیرش کرده است. همچنین 137 نفر در بیمارستان «اسوتا» در اسدود، 148 نفر در «ایحلوف»، 181 تن در «رامبام»، 209 نفر در «هداسا»، 287 نفر در «بیلنسون»، 139 تن در «شعاری تزیدیک»، 1000 نفر در بیمارستان «سوروکا» و حدود 500 نفر در بیمارستان «شیبا» پذیرش شده‌اند که البته این یک لیست جزئی از تعداد مجروحان نظامی اسرائیل است.

افشاگری هاآرتص از دروغ بزرگ اسرائیل درباره تلفات جنگی ارتش

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد، حتی اگر بخواهیم خطاهای احتمالی در ثبت تعداد مجروحان در شرایطی مانند انتقال آنها از بیمارستانی به بیمارستان دیگر را نیز در نظر بگیریم، باز هم این میزان از تفاوت در آمار ارائه شده توسط ارتش با آمار بیمارستان‌ها غیرقابل توضیح است. به ویژه اینکه آماری که بیمارستان‌ها ارائه داده‌اند مربوط به بیمارستان‌هایی است که همه آنها مستقیما با مجروحان جنگی سروکار دارند و بنابراین آمار آنها مربوط به نظامیانی است که در جنگ غزه زخمی شده‌اند.

حدود دو هفته قبل ارتش اسرائیل که ابتدا از پاسخ به هر سوالی درباره تلفات خود در جنگ غزه خودداری می‌کرد، به درخواست روزنامه هاآرتص مجبور شد سکوت خود را بشکند و مدعی شد که حدود هزار نظامی اسرائیلی از ابتدای جنگ غزه مجروح شده‌اند؛ درحالی که آمار بسیار بیشتر از این‌هاست.