جزئیات حمله موشکی به یک کشتی در دریای سرخ

منابع محلی امروز (جمعه) از وقوع دو حادثه امنیتی برای شناروهای حاضر در آب‌های دریای سرخ خبر دادند.

اداره عملیات تجاری دریایی انگلیس طی بیانیه‌ای گفت که گزارش‌هایی از وقوع حادثه امنیتی در تنگه «باب المندب» و ۱۱۰ کیلومتری بندر «الحدیده» در یمن دریافت کرده است.

در بیانیه این سازمان ضمن توصیه به دیگر کشتی‌های حاضر در دریای سرخ برای رعایت جوانب احتیاط، از تحقیقات درباره حادثه امنیتی مذکور خبر داده شده است.

دقایقی بعد رسانه‌های محلی از وقوع دومین حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر دادند.

در ادامه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، پس از اصابت موشکی که از یمن شلیک شده بود، دچار آتش‌سوزی شده است.

دقایقی بعد خبرگزاری «رویترز» به نقل از اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که یک قایق تندرو با ۱۰ سرنشین مسلح به یک کشتی دستور داده‌اند که مسیر خود را به سمت یمن تغییر بدهد.

کشتی یمنی

شرکت امنیت دریایی انگلیسی «امبری» نیز تایید کرد که یک شناور با پرچم لیبریا در شمال بندر «المخا» بر اثر حمله هوایی از سمت یمن آسیب دید و دچار آتش‌سوزی شد.

این سازمان توضیح داد که شناور مذکور در حال عبور از باب المندب به سمت جنوب بود که مورد اصابت قرار گرفت و یکی از کانتینرها به داخل آب پرتاب شد.

خبرنگار شبکه «المیادین» نوشت، کشتی که در تنگه «باب المندب» نزدیک بندر الحدیده (یمن) هدف قرار گرفت، با نام «الجسره» متعلق به شرکت آلمانی «HAPAG-LLOYD» در هامبورگ است.

خبرنگار المیادین توضیح داد که این شرکت دفاتر نمایندگی در فلسطین اشغالی شامل شهرهای «حیفا»، «تل‌آویو» و «اشدود» دارد.

پیش از این، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داده بود که این کشور اجازه نخواهد داد هیچ محموله‌ای به مقصد فلسطین اشغالی از آب‌های یمن عبور کند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشد.

شامگاه چهارشنبه نیز «الیزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم هم‌اکنون تحت محاصره دریایی ارتش یمن قرار گرفته است.