اطلاعیه‌های اسرائیل: خیانت کنید پول بگیرید

 ارتش اسرائیل پس از تحمل شکست‌های میدانی متعدد با انتشار اطلاعیه‌هایی در بین ساکنان نوار غزه ، عاجزانه از آن‌ها خواست تا در ازای دریافت مبالغی پول اطلاعاتی از رهبران حماس را در اختیار تل‌آویو قرار دهند.

 در این اطلاعیه‌ها که از روز پنج شنبه تاکنون دست به دست می‌چرخد، ارتش اسرائیل نام ۴ نفر از رهبران مقاومت حماس را درج کرده و راه‌های ارتباطی خود را هم برای دریافت گزارش‌ها نوشته است.

تل‌آویو برای هرگونه اطلاعاتی از «یحیی السنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه ۴۰۰ هزار دلار، «محمد السنوار»، برادر او و از فرماندهان میدانی حماس ۳۰۰ هزار دلار، «رافع سلامه» فرمانده عملیاتی حماس، ۲۰۰ هزار دلار و «محمد ضیف»، فرمانده گردان‌های القسام ۱۰۰ هزار دلار تعیین کرده است.

شبکه الجزیره در این باره نوشت که پس از ورود بمباران هوایی و تهاجم زمینی علیه غزه به هفتادمین روز خود، اسرائیل به تلاش بیهوده و عاجزانه اش برای رسیدن به برخی از رهبران جنبش حماس ادامه می‌دهد؛ به این امید که به دستاوردی معنوی دست پیدا کند و به وسیله آن بتواند خساراتی را که از نظر تجهیزات و نفرات در روز‌های گذشته متحمل شده است، جبران کند.

اطلاعیه‌های اسرائیل

الجزیره در ادامه گزارش خود، پخش این اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها را «سلاح جدید و قدیمی اسرائیل» توصیف، و تاکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر فکر می‌کند با این راه ممکن است بتواند مردم را وسوسه کند تا اطلاعاتی از رهبران جنبش حماس را لو بدهند؛ جنبشی که آن‌ها را از هفتم اکتبر تاکنون در نبرد میدانی زمین‌گیر کرده و همچنان به آنها خسارت وارد می‌کند.

ارتش رژیم اسرائیل از ابتدای جنگ تاکنون، این قبیل اعلامیه‌ها را به عنوان بخشی از جنگ روانی علیه مردم، در مناطق مختلف نوار غزه پخش می‌کند تا بتواند پایگاه مردمی مقاومت را در بین مردم تضعیف کند. تل‌آویو پیش‌تر اعلامیه‌هایی با مضمون نابودی حماس و شکست آن‌ها را پخش کرده بود.