واکنش عجیب کاخ سفید به حملات صهیونیست‌ها به خبرنگاران

  رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات جنگی خود علیه مردم فلسطین و همچنین هدف قرار دادن خبرنگارانی که این اقدامات آن‌ها را به تصویر می‌کشند، روز جمعه «سامر ابودقه» تصویربردار الجزیره را به شهادت رساند و «وائل الدحدوح» خبرنگار این شبکه را مجروح کرد.

پیش از این، سازمان‌های «دیده‌بان حقوق بشر» و «عفو بین‌الملل» در گزارش‌هایی، ۲ حمله رژیم صهیونیستی علیه محل استقرار خبرنگاران در جنوب لبنان را عامدانه و جنایتی جنگی دانستند.

با این حال، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری بامداد شنبه خود، سعی کرد رژیم صهیونیستی را از این اقدام مبرا کند. او مدعی شد: «ما هنوز نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها به صورت عامدانه در پی خبرنگارانی هستند که این جنگ را پوشش می‌دهند، نداریم».

این مقام کاخ سفید در ادامه مدعی شد: «ما به صورت روزانه با اسرائیلی‌ها در تماس هستیم و از آن‌ها می‌خواهیم غیرنظامیان از جمله خبرنگاران را هدف قرار ندهند».

این در حالی است که طبق گزارش‌ها تاکنون حدود ۲۰ هزار غیرنظامی که اکثر آن‌ها زنان و کودکان هستند، در غزه به شهادت رسیده‌اند. همچنین حداقل ۶۰ خبرنگار و تصویربردار از ابتدای جنگ غزه و در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، کربی در بخش دیگری از اظهارات خود، به طولانی‌بودن جنگ در غزه اشاره کرد و گفت: «ایالات متحده با اسرائیل هم‌عقیده است که جنگ در غزه ممکن است ماه‌ها طول بکشد».

مقام ارشد کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، گفت آمریکا در روزهای آتی اقدامات خود را برای «ارتقای امنیت دریایی» در دریای سرخ و تنگه باب المندب شرح خواهد داد.

واکنش عجیب کاخ سفید به حملات صهیونیست‌ها به خبرنگاران

رسانه آمریکایی آکسیوس روز پنجشنبه نوشت انتظار می‌روند واشنگتن استقرار «گروه ضربت چندملیتی بهبودیافته» را در دریای سرخ و به منظور مقابله با حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های تجاری اعلام کند.

کربی مدعی شد : «کشتی‌رانی تجاری در دریای سرخ به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) بسیار خطرناک است. حملات ادامه‌دار حوثی‌ها به کشتی‌ها کاملا غیرقابل قبول است و ما تلاش خواهیم کرد تا کشتی‌رانی در این منطقه امن‌تر شود».

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، علاوه بر هدف قراردادن اهداف اسرائیلی در فلسطین اشغالی، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند را آغاز کرده است. ارتش یمن پس از توقیف کشتی «گلکسی لیدر»، به چند کشتی نیز حملات پهپادی و موشکی کرده است.

شرکت «مرسک» به عنوان بزرگترین مجموعه کشتی‌رانی جهان روز جمعه اعلام کرد تمام فعالیت‌های دریایی در دریای سرخ را پس از حملات پی‌درپی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های متعلق به این شرکت، موقتا متوقف می‌کند.

 آکسیوس نیز روز جمعه گزارش داد که ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات اشغالی در نتیجه حملات یمن در دریای سرخ به کشتی‌های عازم این بندر تقریباً به طور کامل متوقف شده‌است.