محدود شدن دسترسی نوجوانان انگلیسی به شبکه‌های اجتماعی

 رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور در نظر دارد دسترسی نوجوانان زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی را محدود کند تا به گفته خود «از آن‌ها در برابر آسیب‌های آنلاین محافظت کند». 

به گزارش گاردین، دولت انگلیس در حالی قصد دارد نظارت بر استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد که پیش از این نیز قانونی تحت عنوان «اقدامات ایمنی آنلاین» را تصویب کرده است. این قانون رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند از کودکان در برابر محتوای مضر محافظت کنند؛ در غیر این صورت، تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی خود جریمه خواهند شد.

سخنگوی دولت انگلیس می‌گوید وزرا هنوز چیزی در این خصوص امضا نکرده‌اند و دولت بیشتر به دنبال «توانمند سازی والدین» است تا کاهش دسترسی به اینترنت. از سوی دیگر، معاون سخنگوی رسمی نخست وزیر در مورد این گزارش‌ها اظهار نظر به خصوصی نکرد اما به خبرنگاران گفت: «ما به طور گسترده به ایمن نگه داشتن کودکان در فضای مجازی توجه می‌کنیم».

محدود شدن دسترسی نوجوانان انگلیسی به شبکه‌های اجتماعی

سازمان‌های خیریه و فعالان حقوق کودک سال‌ها است که خواستار وضع مقررات ایمنی قوی‌تری در فضای مجازی هستند. پیش از این، موسسه خیریه «مولی رز» انگلیس که در زمینه پیشگیری از خودکشی فعالیت می‌کند، در گزارشی اعلام کرد الگوریتم رسانه‌های اجتماعی هر روزه محتوایی را به میلیون‌ها نفر از نوجوانان منتقل می‌کند که برای سلامت روان آنان مضر است و می‌تواند به قیمت از دست دادن جان آنان تمام شود. این موسسه پس از بررسی بیش از هزار پست در اینستاگرام و تیک‌تاک اعلام کرد برخی از پربازدیدترین پست‌هایی که مربوط به خودکشی یا خودزنی بوده یا محتوای بسیار افسرده‌کننده داشته، بیش از یک میلیون بار مشاهده و لایک شده و گا‌ها به دیگران «توصیه» شده است.