غرب دست به دامن روسیه شد

 در آستانه دو سالگی جنگی که غرب بویژه آمریکا تاکنون صدها میلیارد دلار برای تداوم آن تا تحمیل شکست بر روسیه هزینه کرده، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف از تمایل فزاینده چند قدرت غربی به مذاکره با هدف پایان دادن به درگیری‌ها خبر داد. 

لاوروف جمعه در کنفرانس خبری با همتای بلاروسی رو به خبرنگاران گفت تعدادی از سران بلندپایه و شناخته شده کشورهای غربی از جمله یک رهبر خاص چند بار و دستکم از طریق سه کانال ارتباطی مختلف سیگنال‌هایی فرستاده‌اند که «چرا درباره آنچه باید در خصوص اوکراین و امنیت اروپا انجام شود، دیدار و گفت‌وگو نمی‌کنیم».

گزارش‌های اخیر رسانه‌های غربی هم در شرایطی که کی‌یف تنها در ضدحملات ماه‌های اخیر متحمل تلفات بیش از ۹۰ هزار نفری شده، متمایل شدن غرب به مذاکره برای خروج از بن‌بست کنونی جنگ را تایید می‌کند.

غرب مخفیانه دست به دامن روسیه شد

به گزارش ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی، «واشنگتن نگران است که نیروهای اوکراین رو به اتمام است و نمی‌تواند در میدان جنگ موفق شود». مقام‌های ارشد اوکراینی از جمله زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضدحملات ناموفق ارتش این کشور باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک شده است. 

لاوروف در اظهارت خود ضمن استقبال از مذاکرات صلح و تاکید بر آمادگی روسیه، بر ایستادگی مسکو بر اهدافش تاکید کرد و گفت هرگونه گفت‌وگو باید منافع اصلی روسیه را تامین کند.