«گوانتانامو جدید»، بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در جنوب غزه

 دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که شواهد به دست آمده حاکی از اعدام میدانی اسرای فلسطینی اهل غزه و شهادت تعدادی از آنها در نتیجه شکنجه در محل نگهداری‌شان در اردوگاهی نظامی به نام «سدیه تیمان» در حد فاصل دو شهر «بئر السبع» و غزه است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، در این گزارش آمده‌است: اردوگاه مذکور به زندان گوانتانامو جدید تبدیل شده و در آن اسرا در شرایط بسیار سخت و در مکان‌هایی شبیه قفس مرغ در فضای باز و بدون غذا و نوشیدنی برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند.

طبق این گزارش، گروه‌های سنی بازداشت‌شدگان در اردوگاه سدیه تیمان کودکان تا افراد سالخورده است و در بیشتر ساعات روز در محوطه‌های حصارکشی شده با چشم‌بند و دست‌های بسته بازجویی می‌شوند. شاهدان می‌گویند، در ساعات شب، چراغ‌ها روشن نگه‌داشته می‌شود و نور به شدت به آنها می‌تابد و آنها را خسته و شکنجه می‌کند.

بر اساس شهادت‌های جمع‌آوری‌شده توسط دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه از بازداشت‌شدگانی که از اردوگاه مذکور آزاد شده‌اند، اسرا با انواع شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها مواجه هستند، از استفاده از تلفن منع شده‌اند و فرصت ملاقات با وکلا یا ملاقات از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را ندارند.

یکی از بازداشت شدگان آزاد شده که از ترس انتقام جویی رژیم صهیونیستی حاضر به افشای نامش نشده است در این باره گفت وی شاهد بوده‌است که نظامیان صهیونیست مستقیماً به پنج اسیر فلسطینی تیراندازی کرده و آنها را به شهادت رسانده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در ادامه اعلام کرد: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری درباره جنایات علیه این فلسطینی‌های غیر نظامی پس از دستگیری آنها در نوار غزه هستیم.

«گوانتانامو جدید»، بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در جنوب غزه

دوشنبه روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در این باره فاش کرده بود: ارتش اسرائیل صدها اسیر را که در غزه دستگیر و بازداشت شده‌اند در اردوگاه نظامی ارتش در نقب واقع در نزدیک بئرالسبع نگهداری می‌کند.

این روزنامه اذعان کرد: تعدادی از این اسرا که در داخل غزه دستگیر شده بودند در اردوگاه نقب جان باختند و ارتش می‌گوید این موضوع را بررسی خواهد کرد.

هاآرتص در ادامه گزارش داد: ارتش اسرائیل بیشتر اوقات این اسرا را چشم بسته و دستبند به دست نگه می‌دارد.

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی هفته گذشته با انتشار تصاویر و ویدئویی از ده‌ها فلسطینی از نوار غزه اعلام کردند که ارتش این رژیم آنها را در جریان عملیاتی در شمال نوار غزه دستگیر کرده و خاطرنشان کرد که آنها در هوای سرد برهنه به بازداشتگاه‌های صهیونیست‌ها برده شده‌اند.

طی روزهای اخیر نیز ویدئوها و تصاویری از اسارت آوارگان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شده‌است؛ اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌اند خود را تسلیم کرده‌اند.

طبق این تصاویر که یادآور دوران سیاه تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه است، نظامیان رژیم صهیونیستی به شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و روی زمین نشانده‌ بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند، اما ویدئوهایی که به تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آنها فیلم گرفته شده‌است.