دو مشکل اساسی نتانیاهو در جنگ غزه

 روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" نوشت که هدف بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم اشغالگر در جنگ غزه ، ادامه جنگ است.

این روزنامه با اشاره به اینکه این مسئله با کاهش حمایت اسرائیلی‌ها همراه است و به موضوع سوءظن و نگرانی آن‌ها تبدیل شده است، افزود: اسرائیل در حال نزدیک شدن به یک واقعیت خطرناک است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که عملیات ارتش رژیم اشغالگر ممکن است طولانی شود، به ویژه اینکه درگیر‌های شدید در شمال نوار غزه بیش از حد انتظار فرماندهان ارتش طولانی شد و در جنوب نیز به دلیل شبکه تونل‌های عمیق، پیشروی آن‌ها کند و محتاطانه است. 

این روزنامه تاکید کرد که شکست هر یک‌ از یگان‌های حماس کار آسانی نیست، زیرا دو یا سه نفر از اعضای آن ممکن است به طور ناگهانی با یک نیروی ارتش اسرائیل رو در رو شوند و این همان چیزی است که باعث تلفات نظامیان صهیونیست می‌شود.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در مرحله بعدی ادامه جنگ با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد، زیرا در صورت عدم دستیابی به دستاورد‌های واضح در میدان، توضیح اهداف جنگ برای اسرائیلی‌ها دشوار خواهد بود.

مشکل دوم این است که جابه جایی تدریجی در نبرد مستلزم آمادگی مادی و لجستیکی قابل توجهی در زمین است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که دولت و "ارتش" به طور جدی برای چنین مرحله‌ای ظرف چند هفته آماده شوند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چند روز پیش از نتانیاهو خواسته بود تا مسیر خود را در جنگ علیه غزه تغییر دهد، زیرا نگران از دست رفتن حمایت جهانی از آن است.

نتانیاهو

او تأکید کرد آمریکا معتقد است که نیاز به تغییر دولت در اسرائیل احساس می‌شود، زیرا او دولت راست افراطی که راه حل دو دولتی را رد کند، نمی‌پسندد.

علاوه براین، کشته شدن سه اسیر صهیونیست در چند روز گذشته در محله شجاعیه در شرق شهر غزه با شلیک گلوله نظامیان رژیم اشغالگر فشار‌های داخلی بر نتانیاهو را افزایش داده است.