آمریکا در فکر حمله هوایی به ارتش یمن

شبکه «بلومبرگ» بامداد چهارشنبه گزارش داد که آمریکا و متحدانش در حال بررسی حملات هوایی احتمالی علیه ارتش یمن هستند تا مانع عملیات علیه کشتی‌های صهیونیستی بشوند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه توضیح داد که پنتاگون در حال آماده‌شدن برای ارائه گزینه‌های واکنش قوی به حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا است.

در این گزارش همچنین آمده است که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای «فلج‌کردن» توانایی نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر، وبگاه نشریه «پالتیکو» نیز گزارش داد که پنتاگون نگران هزینه فزاینده و گزاف رهگیری و ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده توسط ارتش یمن است.

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.

آمریکا در فکر حمله هوایی به ارتش یمن

این تهدیدها در حالی است که سخنگوی جنبش انصارالله به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد که عملیات مستقیم علیه یمن، به جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.