حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های اشغالی۳

«۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی بین شهرک‌های زرعیت و شتولا در جلیل الاعلی شلیک شد» این گزارش خبرنگار شبکه الجزیره از جزئیات این خبر است.

به دنبال این گزارش، جبهه داخلی تل‌آویو اعلام کرد که «آژیرهای خطر در زراعیت و نتوعا در شمال اسرائیل به صدا درآمدند».

رسانه‌های عبری هم با گزارش بمباران شدید و پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده، اعلام کردند که «۲۴ فروند موشک از سوی لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شده است».

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد که «با موشک‌های خود سربازان دشمن را در مجاورت پادگان شومیرا هدف قرار داده و به آن‌ها تلفات وارد کردیم».

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس در ۷ اکتبر تاکنون، منطقه مرزی در جنوب لبنان شاهد تشدید تنش نظامی بین اسرائیل و حزب الله بوده است. حزب الله به صورت روزانه عملیاتی را علیه اهداف نظامی اسرائیل، در چارچوب حمایت از نوار غزه و جنبش‌های مقاومت به انجام می‌رساند.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد امروز برای هفتاد و هفتمین روز متوالی به بمباران مناطق مسکونی و هدف قراردادن مراکز درمانی غزه، ادامه دادند؛ مناطق مختلف خان یونس در جنوب نوار و اردوگاه جبالیا شاهد حملات هوایی مداوم هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم با انتشار گزارشی از حملات امروز، مدعی پاسخ هوایی اسرائیل با ۳ موشک به مناطقی از لبنان و هدف قراردادن شهرهای مرزی لبنان، از جمله اللبونه شد.

حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های اشغالی

رئیس شورای منطقه‌ای اسرائیل در مرز با لبنان، ماروم هگلیل، بعد از این حملات اذعان کرد که «با این وضعیت چه کسی می‌تواند به ارتش اسرائیل برای حفاظت از شهرک‌ها و شهرک‌نشینان اعتماد کند؟»