از سلاح جدید اردوغان رونمایی شد

شرکت تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار ترکیه اعلام کرده است که پهپاد پیشرفته بیرقدار TB3 طی آزمایشات اخیر پروازی چشمگیر 32 ساعته انجام داده است و بدین ترتیب یک رکورد جدید استقامت پرواز در خانواده پهپاد بیرقدار یا بیرقدار «UCAV» ثبت شده است. در 21 دسامبر، این شرکت ویدئویی را در X (توئیتر سابق) منتشر کرد که نشان می‌داد سیزدهمین آزمایش پروازی با نام "Endurance Flight Test" برای هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار TB3 «UCAV» 32 ساعت به طول انجامید.

بیشتر بخوانید:

این پهپاد به طور خاص برای ایفای نقش حیاتی به عنوان سکوی اصلی بدون خدمه برای «ناو هواپیمابر» نوآورانه نیروی دریایی ترکیه، TCG Anadolu ساخته شده است. علاوه بر این، به گفته این شرکت در طول آزمایش پرواز، TB3 مسافت 5700 کیلومتر را طی کرد. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط این شرکت، به نظر می‌رسد که پرواز در 19 دسامبر در ساعت 9:15 صبح آغاز شد و در 20 دسامبر در ساعت 5:15 بعد از ظهر به پایان رسید. جدول زمانی بر عملکرد عملیاتی پایدار پهپاد TB3 در یک دوره مداوم تأکید دارد و قابلیت‌های استقامت قابل ستایش آن را بیشتر تقویت می‌کند.

هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار TB3

در یک جهش بزرگ به جلو برای توانایی‌های دریایی ترکیه ، هواپیمای بدون سرنشین TB3 ، یک وسیله نقلیه هوایی جنگی بدون سرنشین «UCAV»، به گونه‌ای طراحی شده است که برای کشتی تهاجمی دوزیست ترکیه ، TCG Anadolu کار کند. این هواپیمای بدون سرنشین، با پیشرفت قابل توجهی از سلف TB2 خود، استقامت پرواز، قابلیت‌های قابل توجه و عملکردهای هوشمندانه‌، نظارت و شناسایی (ISR) را ارائه می‌دهد.

TB3 پرواز خود را برای اولین بار در تاریخ 27 اکتبر انجام داد. با استفاده از یک موتور 172 اسب بخار PD170 ، هواپیمای بدون سرنشین TB3 دارای پیکربندی تسلیحاتی همه کاره است. TB3 با داشتن یک بال به اندازه 14 متر و طول 8.35 متر، از حداکثر وزن برخاستن 1450 کیلوگرم و ظرفیت بار 280 کیلوگرم پشتیبانی می‌کند. این نشانگر افزایش قابل توجه در مقایسه با مشخصات سلف آن ، TB2 است.

این هواپیمای بدون سرنشین با داشتن شش نقطه سخت در زیر بال‌های تاشو خود، قادر به حمل مجموعه متنوعی از مهمات است. این مهمات شامل سلاح‌های دقیق مانند موشک‌های هدایت شده با لیزر، بمب‌ها و موشک‌های ضد تانک است. TB3 فراتر از قابلیت‌های قابل توجه خود، برای برتری در جمع آوری اطلاعات‌، نظارت و مأموریت‌های شناسایی ساخته شده است.

این ویژگی هواپیمای بدون سرنشین را قادر می‌سازد تا اتصال و ارتباطات یکپارچه را در مسافت‌های وسیع مانند اقیانوس حفظ کند. طراحی مدولار آن همچنین آن را به عنوان یک بستر رله ارتباطی ایده آل قرار می‌دهد. قابلیت‌های برخاست و فرود کوتاه TB3 (STOL) امکان استقرار در حامل‌های هواپیما و کشتی‌های حامل دوزیست را فراهم می‌کند. این قابلیت دسترسی عملیاتی خود را به سمت هواپیماهای کوچک و از راه دور در ساحل گسترش می‌دهد و انعطاف پذیری نیروهای ترکیه را در طی عملیات مستقر در زمین ارائه می‌دهد.

بیرقدار پیش‌بینی می‌کند که تولید کامل TB3 با استقرار در TCG Anadolu در سال 2024 آغاز شود. در همین حال، TCG Anadolu، که در ماه مه 2023 به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده شد، نقش مهمی در این پروژه ایفا خواهد کرد. این کشتی که به عنوان اسکله هلیکوپتر فرود (LHD) پیکربندی شده است، دارای یک عرشه پرواز بزرگ با پرش اسکی و یک عرشه چاه در عقب است که امکان حمل و نقل دارایی‌های مختلف نظامی از جمله تانک‌ها، خودروهای تهاجمی آبی خاکی، نفربرهای زرهی را فراهم می‌کند. و فرود کرافت برای عملیات تهاجمی آبی خاکی.

علاوه بر تمرکز بر TB3، بیرقدار به طور فعال در توسعه یک هواپیمای بدون سرنشین جنگنده معروف به Kizilelma مشغول است. Kizilelma با انجام پرواز افتتاحیه خود در دسامبر 2022، در مسیر آغاز تولید در سال آینده است.

از سلاح جدید اردوغان رونمایی شد