به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از دیلی تلگراف نوشت: به گفته منابع خبری، "سیلویو برلوسکنی" قصد حضور در انتخابات سال آینده را داشته و تلاش می کند تا برای بار چهارم نخست وزیر ایتالیا شود.

به نوشته این روزنامه، به رغم آنکه برلوسکنی با مواردی چون رسوایی های جنسی، پرونده های فساد، و گاف های بین المللی مواجه است شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات سال آینده دارد.

در همین رابطه یکی از اعضای حزب " مردم آزاد " به رهبری برلوسکنی به دیلی تلگراف گفت: برلوسکنی مصمم به شرکت در انتخابات بوده و معتقد است که میلیونها ایتالیایی به وی رای می دهند.

پس از کشفیات مختلف در پرونده سیاسی وی، بازگشت برلوسکنی ۷۵ ساله به قدرت ممکن است موجب حیرت مردم در خارج از ایتالیا می شود اما با این وجود او معتقد است تعداد زیادی از مردم ایتالیا خواستار بازگشت وی به عنوان نخست وزیر هستند.

به نوشته این روزنامه، برلوسکنی برای شرکت در انتخاتبات سال آینده قصد تغییر نام حزب خود را داشته و در اندیشه استخدام نسل جدیدی از فعالان جوان است و همانند انتخاب های گذشته، زنان جذاب پست های کلیدی را در میان وزیران وی خواهند داشت.

برلوسکنی در نوامبر گذشته به دلیل انتقادات متعدد از وی به دلیل نحوه مدیریت اقتصاد این کشور و همچنین ترس از گرفتار شدن ایتالیا به بحران یورو از سمت نخست وزیری استعفا داد.

در همین رابطه دیلی تلگراف به نقل از روزنامه " کوریر دلاسرا " می نویسد: در هفته های گذشته برلوسکنی در حال مطالعه ارزیابی هایی بود که در مورد تمایل رای دهندگان ایتالیایی جمع آوری شده بود.

به نوشته این روزنامه برلوسکنی به این نتیجه رسیده که حزب وی(PDL) می تواند در انتخابات سال آینده به پیروزی برسد.

دلا سرا می نویسد: برلوسکنی هفته های گذشته را به مطالعه نتایج نظرسنجی هایی سپری کرده که به بررسی سناریوهای مختلف انتخابت ۲۰۱۳ پرداخته اند. وی همچنین بامشاوران خود در PDL و تاجران گفتگوهایی را انجام داده و تماس هایی را با چهره های بین المللی داشته و در پایان به این نتیجه رسیده که بار دیگر خود را به عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری معرفی کند.

براساس این نظرسنجی ها، حزب برلوسکنی بدون حضور وی فقط ۱۰ درصد از آرا تصاحب می کند اما با حضور او به عنوان رهبر حزب، ۳۰ درصد از آرا را تصاحب می کند و می تواند از طریق ائتلاف با احزاب کوچکتر دولت را تشکیل بدهد.

برهمین اساس برلوسکنی بجای آنکه تابستان را در ویلای مجلل خود در "کاستا سمرالدا" بگذارند در خارج از شهر میلان و در "ارکور" مشغول کار برای تعیین استراتژی انتخاباتی خود خواهد بود .