وحشت نیروهای آمریکایی از مقاومت

 «علی حسین» در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه با بیان اینکه طرف‌های سیاسی باید نقش خود را در قبال اشغالگران آمریکایی ایفا کنند، افزود:‌ طرف های سیاسی باید تصمیماتی را برای خروج نیروهای خارجی از عراق اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که حاکمیت ملی کشور از سوی آنها نقض نشود.

وی یادآورشد: گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق برای اعمال فشار و خارج کردن این نیروها از کشور به حملات خود به پایگاه‌های نظامی که نیروهای آمریکایی در آنها حضور دارند، ادامه می‌دهند.

این عضو ائتلاف الفتح با بیان اینکه اقدمات گروه های مقاومت، نیروهای آمریکایی را که به صورت غیرقانونی در داخل عراق حضور دارند به وحشت انداخته اند، تصریح کرد: با این نیروی اشغالگر فقط با منطق زور که پیش از این در دوره گذشته نیز با او برخورد شده بود، می توان مقابله کرد.

وی افزود:‌ حضور نیروهای مقاومت در عراق نتایج مثبتی به همراه داشته است و پیش از این نیز اشغالگران آمریکایی را از عراق بیرون کرد اما آنها به بهانه گروه تروریستی داعش به کشورمان بازگشتند.

پیشتر «محمد شیاع السودانی»‌ نخست وزیر عراق روز پنجشنبه چند روز پس از آن که نیروهای آمریکایی حملاتی را به پایگاههای نظامی عراق انجام دادند و مقامات بغداد آن را حمله به حاکمیت ملی عراق ارزیابی کردند، تاکید کرده بود که دولت عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی که برای مبارزه با داعش وارد خاک عراق شده اند، عزم جدی دارد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «پدرو سانچز» همتای اسپانیایی خود در بغداد گفته بود که با توجه توانمندی نیروهای عراقی، دولت عراق در حال تنظیم مجدد همکاری با نیروهای ائتلاف بین المللی است و به سمت پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق پیش می رود.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی باید در چارچوب حمایت از نیروهای امنیتی در حوزه های آموزشی باشد، گفته بود که فعالیت این نیروها از حد انجام اقدامات نظامی نباید فراتر برود زیرا چنین اقداماتی نقض حاکمیت عراق و غیرقابل قبول است.

وحشت نیروهای آمریکایی از مقاومت

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا موسوم به (سنتکام) سه شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله عراق انجام داده است.

این حمله درحالی انجام شد که پیش از این مردم، نمایندگان و گروههای مقاومت عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشورشان تاکید کرده اند.

مقاومت اسلامی عراق از تاریخ هفدهم اکتبر تاکنون، در همبستگی و حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه بارها مواضع نظامی ایالات متحده در منطقه را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار داده است.