ناکامی‌های تمام عیار برگزیت برای انگلیسی‌ها

 روزنامه آبزرور 'گزارش داد که از میان ۲ هزار شهروند انگلیسی که در این نظرسنجی شرکت کردند، تنها تعداد بسیار اندکی معتقدند که برگزیت به‌ نفع آنها یا کشور بوده است.

از هر ۱۰ نفر تنها یک نفر معتقد است خروج از اتحادیه اروپا وضعیت مالی شخصی آنها را بهبود داده و در مقابل ۳۵ درصد از این لحاظ زیان کرده اند. در حالی که فقط ۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برگزیت برای نظام سلامت و درمان انگلیس مفید بوده، ۴۷ درصد تاثیر این خروج را سوء می‌دانند.

بر خلاف ریشی سوناک، نخست‌ وزیر، که از برگزیت حمایت کرده و مدعی شده بود که از نظر اقتصادی به سود این کشور است، تنها ۷ درصد از مردم فکر می‌کنند که این امر به کاهش قیمت‌ اجناس کمک کرده و ۶۳ درصد بر این باورند که برگزیت در افزایش بحرانی تورم و هزینه‌های زندگی دخیل بوده است.

ناکامی‌های تمام عیار برگزیت برای انگلیسی‌ها1

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هفت سال ونیم پس از همه‌پرسی، بیشتر مردم انگلیس برگزیت را شکست خورده دانسته و فقط ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را به‌طور کلی برای انگلیس مفید می‌دانند.

اکنون به‌نظر می‌رسد بسیاری از پاسخ‌دهندگان به این نتیجه رسیدند که برگزیت به زیان تجارت انگلیس بوده است. حدود ۴۹ درصد فکر می‌کنند که توانایی شرکت‌های انگلیسی برای واردات کالا از خارج از اتحادیه اروپا را کاهش داده و ۱۵ درصد هم فکر می‌کنند که این توانایی را افزایش داده است.

این نظرسنجی از ۱۳ تا ۱۵ دسامبر (۲۲ تا ۲۴ آذر) انجام شد.