اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کرد

در پی شکستهای میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین در غزه ، باز هم صهیونیستها شمار زیادی از نیروهای خود را عقب کشیدند.

برخی کارشناسان نظامی پیشتر درباره بی‌نتیجه بودن حمله نظامی در غزه به تل‌آویو هشدار داده بودند. پیش از این هم، ارتش اسرائیل، گردان ۱۳ تیپ گولانی را نیز به دلایل مختلف از جمله تلفات سنگین، از نوار غزه خارج کرده بود.

رادیو ارتش اسرائیل می‎‌گوید که «ارتش تصمیم گرفته است پنج تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند. تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند.

به گفته کارشناسان نظامی هم‌اکنون ارتش اسرائیل حدود ۱۷ تیپ فعال در نوار غزه دارد که مجموع چنین عددی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو می‌شود.

منابع خبری فلسطینی و اسرائیلی یکشنبه گذشته نیز خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی از شهر «بیت حانون» در شمال نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

 روزنامه اسرائیل حیوم به نقل از یک مسئول امنیتی خبر داد که علت کاهش دامنه حملات هوایی به غزه، فشارهای واشنگتن نیست، بلکه «ترس از آسیب رسیدن به سربازان و گروگانها در نوار غزه» عامل این مسئله به شمار می‌رود.

پس از دو مرحله جنگ ناموفق که رژیم صهیونیستی را به اهداف خود نرساند، شنبه گذشته، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم خود را برای آغاز مرحله سوم جنگ علیه غزه آماده می‌کند.

 اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کرد

براساس اخباری که منتشر شده است مرحله سوم جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامل اتمام عملیات زمینی، کاهش شمار نیروها، پایان فعالیت نیرو‌های ذخیره، انجام حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز سرزمین‌های اشغالی با این منطقه است.

روزنامه تایمز اسرائیل هم امروز در توجیه عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، مدعی شد: تیپهایی که از غزه خارج می‌شوند، برای کمک به بهبود اقتصاد اسرائیل، بازخواهند گشت.