نگرانی آمریکایی‌ها از مداخلات خارجی دولت بایدن در سال 2024

 جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده در آمریکا نشان می‌دهد، تعداد بیشتری از مردم آمریکا نسبت به سال قبل، معتقد هستند که عمده تمرکز اصلی دولت در سال ۲۰۲۴ بایستی بر محور سیاست خارجی باشد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»نظرسنجی انجام گرفته نشان می‌دهد، نگرانی‌‌ها بر سر موضوعات بین‌المللی و موضوع مهاجرت در بین مردم آمریکا افزایش یافته است. بر این اساس از هر ۱۰ فرد بزرگسال آمریکایی حدود ۴ نفرشان موضوعات مربوط به سیاست خارجی را جز مهم‌ترین موضوعاتی عنوان کرده‌اند که دولت در سال آینده بایستی روی آنها کار کند.

میزان توجه بزرگسالان آمریکایی به موضوعات مختلف در حوزه سیاست خارجی و تاکید بر رسیدگی به آنها نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. طبق نظرسنجی مورد نظر میزان نگرانی‌ها در مورد میزان دخالت ایالات متحده آمریکا در خارج از کشور افزایش یافته و ۲۰ درصد از افراد در حالی در رابطه با مداخلات خارجی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند در حالی که تعدادشان در سال گذشته به 5 درصد هم نمی‌رسید.

در این رابطه عامل اصلی نگرانی مردم آمریکا از مداخلات خارجی مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی و حماس می‌شود. موضوع بعدی که عامل افزایش این نگرانی‌ها در بین مردم آمریکا شده است، جنگ میان روسیه و اوکراین است.

موضوع مربوط به رسیدگی به سیاست‌خارجی در میان پاسخ‌دهندگان هر دو حزب اهمیت پیدا کرده است. ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان آن را به عنوان اصلی‌ترین اولویت دولت در سال ۲۰۲۴ دانسته‌اند در حالی که سال گذشته ۲۳ درصد از جمهوری‌خواهان بر این موضوع تاکید کردند.

در مقابل ۳۴ درصد از دموکرات‌ها نیز سیاست‌خارجی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت بایدن دانسته‌اند که در مقایسه با سال گذشته که ۱۶ درصد بودند، بر تعدادشان افزوده شده است.

در این میان برخی از جمهوری‌خواهان نگرانی خود را در باب حمله احتمالی چین به تایوان اعلام کرده و می‌ترسند که این اتفاق سومین زمینه درگیری جهانی را پس از موضوع اوکراین و جنگ غزه برای ایالات متحده ایجاد کند. موضوع دیگری که نگرانی فزاینده دو حزبی را ایجاد کرده است، بحث مهاجرت است.

نگرانی آمریکایی‌ها از مداخلات خارجی دولت بایدن در سال 2024

طبق نتایج این نظرسنجی نگرانی‌ها در مورد موضوع مهاجرت از ۲۷ درصد در سال گذشته به ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در این میان اکثریت جمهوری‌خواهان یعنی حدود ۵۵ درصدشان بر این باورند که دولت بایدن بایستی در سال جدید بر موضوع مهاجرت تمرکز کند. در حالی که ۲۲ درصد از دموکرات‌ها، مهاجرت را به عنوان یک اولویت اصلی ذکر می‌کنند.   

با این حال در دسامبر سال ۲۰۲۲ میزان توجه جمهوری‌خواهان به موضوع مهاجرت ۴۵ درصد و دموکرات‌ها ۱۴ درصد بود. این در حالی است که سیاست‌ کمک‌های نظامی خارجی و سیاست‌های مهاجرتی در دولت بایدن در هم تنیده است. همانطور که دولت بایدن، تاکنون نتوانسته بسته ۱۱۰ میلیارد دلاری را که شامل کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی بوده است، به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره با سیاست‌های مهاجرتی‌اش اجرایی کند.